صادرات سیب از آذربایجان‌غربی هموار شد

رییس اتحادیه سردخانه‌داران آذربایجان‌غربی گفت: امسال هیچ مشکلی در صادرات سیب وجود ندارد و این محصول نیز همانند دیگر محصولات کشاورزی به دلیل ارزآوری صادر می‌شود.

صادرات سیب از آذربایجان‌غربی هموار شد

مراد‌ آقابالازاده‌ اظهار داشت: با‌ توجه‌ به‌ پیش‌بینی برداشت یک‌ میلیون و 100‌ هزار‌ تن سیب‌درختی آذربایجان‌غربی، براساس اعلام‌‌ سازمان جهاد کشاورزی استان، پیش‌بینی می‌شود ‌750‌ هزار تن‌ سیب درختی در سردخانه‌ها‌ ذخیره‌سازی شود.

وی افزود: مدت نگه‌داری سیب درختی در سردخانه‌های استان ‌6ماهه‌ بوده‌ و قرار‌داد نگهداری سیب از اول مهر تا اسفند ‌‌است و پس از تمدید قرارداد، سیب درختی را می‌توان تا بعد از عید در سردخانه نگهداری کرد.

رییس اتحادیه سردخانه‌داران آذربایجان‌غربی افزود: بیشترین سیب‌های تولیدی از شهر‌هایاشنویه، نقده، مهاباد، سلماس و ارومیه است که کشاورزان سیب درختی را با هدف عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر 345 واحد سردخانه در استان در حال بهره‌برداری هستند، افزود: هم اکنون سردخانه‌های سراسر آذربایجان‌غربی ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون و 100 تن انواع میوه و به ویژه سیب را دارند.

آقابالازاده خاطر نشان کرد: امسال هیچ مشکلی در صادرات سیب وجود ندارد و این محصول نیز همانند دیگر محصولات کشاورزی به دلیل ارزآوری صادر خواهد شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها