خواص انار/ اگر این بیماری‌ها را دارید یاقوت‌های سرخ پاییز دوای دردتان است

انار میوه پاییزی که به سبب داشتن خواص متعدد تضمینی برای حفظ سلامتی بدن است.

خواص انار/ اگر این بیماری‌ها را دارید یاقوت‌های سرخ پاییز دوای دردتان است

میوه انار فواید پزشکی و درمانی بسیاری دارد؛ به گونه‌ای که براساس تحقیقات منتشر شده در مجله پژوهش‌های پیشرفته (Advanced Biomedical Research) به جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و یا درمان آن مانند افزایش فشار خون، افزایش کلسترول، استرس اکسیداتیو که باعث پیری سلول‌ها و سرطان می‌شود، افزایش قند خود، فعالیت‌های التهابی و ... کمک می‌کند.

ثابت شده است که برخی ترکیبات انار مانند پلی فنول‌ها تأثیرات ضد اکسیداتیو، التهابی و سرطانی دارند و آب انار، رادیکال‌های آزاد که عامل پیری سلول‌ها و سرطان است را کاهش می‌دهد. کما اینکه عصاره آن نیز مانع از رشد سلول‌ها شده و مرگ سلول‌ها را تشدید می‌کند که این بیانگر تأثیرات ضد سرطانی آن است.

انار یک غذای سرشار از آنتی اکسید‌های قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئید‌ها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.

همچنین می‌توان از انار برای پیش گیری و درمان بسیاری از سرطان ها، بیماری‌های قلبی، عروق خونی، پوکی استخوان، التهاب مفاصل، التیام زخم ها، دستگاه تناسلی و دیگر بیماری‌ها استفاده کرد.

براساس یک تحقیق که در مجله آنکولوژی رفیوز (Oncology Reviews) منتشر شده است پلی فنول موجود در انار تاثیر ضد سرطانی بسیار قوی به ویژه برای سرطان سینه، ریه و دهانه رحم دارد. طبق داده‌ها انار همچنین برای التهابات، گرفتگی رگ ها، مرض قند، حفاظت از کبد و اکسیداتیو مفید است.

انار همچنین سطح کلسترول را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کم می‌کند؛ چراکه حاوی مقادیری آنتی اکسیداتیو است که به جلوگیری از تجمع پلاکت‌ها و فشار خون کمک می‌کند همچنین انار درد الهتابات مفصلی که کهنسالان از آن رنج می‌برد را کاهش می‌دهد.

فواید انار تنها به سلامت جسم محدود نبوده و برای سلامت روان نیز مفید است؛ خاصیت ضد افسردگی دارد و بر عملکرد مغز و احساس ناامیدی تاثیرگذاری مثبت دارد.

هرچند مواد غذایی مفید بسیاری برای دوران بارداری وجود دارد، اما انار میوه‌ای است که برای این دوران خاصیت خارق العاده دارد؛ به گونه‌ای که هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید است و طبق پژوهشی که پژوهشگران در بیمارستان بریگهام انجام داده اند اگر زن باردار روزی یک لیوان آب انار بنوشد به فرآیند رشد مغز جنین و شبکه سازی میان سلول‌های مغز کودک کمک می‌کند البته که انار درمان هیچ بیماری یا جایگزین نسخه پزشک نیست و تنها مفید و کمک کننده برای درمان بیماری هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چون انارمیوه بهشتی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها