تولید اولین کفش هوشمند در ایران

یک شرکت دانش بنیان برای اولین بار کارخانه کفش هوشمند سه بعدی را از تلفیق علوم ترمودینامیک و فیزیولوژی با فناوری‌های خاص در ایران راه اندازی کرد.

تولید اولین کفش هوشمند در ایران

یک شرکت دانش‌بنیان برای اولین بار کارخانه کفش هوشمند در ایران را راه اندازی کرد.

میثم احمدپور مخترع این کفش هوشمند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید کفش‌های هوشمند در دنیا فقط جنبه رونمایی داشته است، مجموعه دانش بنیان ما اقدام به تولید و انبوه سازی این کفش هوشمند در ایران کرده است.

احمدپور افزود: این کفش هوشمند سه بعدی از تلفیق علوم ترمودینامیک و فیزیولوژی برای اولین بار با فناوری‌های خاص در به روزترین آزمایشگاه‌ها طراحی و ساخته شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از دقیق‌ترین فناوری‌های به کار رفته در این کفش، سیستم TCS یا فناوری تنظیم دمای داخلی است، گفت: این فناوری، دمای داخل کفش را با توجه به دمای محیط و دمای بدن شخص تنظیم و دمای داخل کفش را متعادل می‌کند.

این فعال دانش بنیان ادامه داد: پس از ثبت خرید و تحویل کفش از مجموعه، باید یک ساعت کفش را بپوشید و سپس به مدت ۲۴ ساعت کفش را کنار بگذارید که به این مدت، زمان تنفس کفش می‌گویند و در این زمان، فعل و انفعالات مواد تزریق شده در رادیات‌های زیره و همچنین دیگر مواد بکار رفته به مرحله تکامل می‌رسند.

احمدپور به فناوری تیوبلس به کار رفته در این طرح دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هوای فشرده‌ای بین زیره و کفی کفش قرارگرفته تا ضمن از بین بردن ضربات مضر برای بدن، باعث نرم شدن و پرشدن کف پا می‌شود.

او تأکید کرد: این فناوری یک تکنولوژی هوشمند نانوطبی است که باتوجه به پستی و بلندی‌های کف پا تغییر کرده و تمامی پستی و بلندی‌های کف پا را پر می‌کند.

احمدپور با اشاره به اینکه کف پا به عنوان قلب دوم و بخاطر داشتن گیرنده‌های حسی، در سلامت افراد تاثیرگذار است گفت: این کفش هوشمند با اعمال مغناطیس مصنوعی در کف پا، باعث شادابی و راحتی در زمان راه رفتن می‌شود، مغناطیس ایجاد شده باعث می‌شود تا در زمان راه رفتن احساس شادابی و راحتی داشته و خسته نشویم.

او با تأکید بر اینکه کفش نیاز به باطری و شارژ روزانه ندارد، ادامه داد: تمامی فناوری‌ها انرژی خود را از زمین و بر اثر راه رفتن می‌گیرند، این کفش مجهز به مکانیزم خاصی است که در اثر راه رفتن شما انرژی فناوری‌ها را تأمین می‌کند.

این جوان نخبه با اشاره به اینکه این کفش دارای دو سال گارانتی به همراه گارانتی تعویض است، گفت: این کفش مجهز به اپلیکیشن بوده و شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن و فعال سازی آن توسط کد QR پشتیبانی، گارانتی و طرح فرسوده محصول را نیز فعال کنید.

این مخترع ادامه داد: در این محصول، فناوری کفش فرسوده به کفش جدید انتقال داده می‌شود و در کفش دوم هزینه فناوری دریافت نمی‌شود.

احمد پور گفت: در این طرح، هزینه فناوری در محصول جدید از شما گرفته نمی‌شود و این فناوری تا همیشه مخصوص مشتری بوده و فقط یکبار هزینه آن را پرداخت می‌کنید.

او خاطرنشان کرد: تمام فناوری‌های کفش که این محصول را از کفش‌های عادی متمایز می‌کند داخل زیره تعبیه شده است، در ساخت زیره از بهترین مواد PU فشرده استفاده شده تا از این تجهیزات به خوبی محافظت کند و فناوری‌های موجود بهترین عملکرد را داشته باشند.

قابل ذکر است که رویه و کفی این کفش از چرم طبیعی ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها