دارویی ارزان‌تر از رمدسیویر برای کرونا در راه است

روسیه از عرضه داروی کرونای خود در ۱۷ کشور جهان خبر داد که نسبت به رمدسیویر بسیار ارزان‌تر است.

دارویی ارزان‌تر از رمدسیویر برای کرونا در راه است

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به عنوان سرمایه گذار تهیه واکسن و داروی کرونا در این کشور اعلام کرد که داروی کرونای روسیه، آویفاویر، به زودی در هفده کشور جهان در دسترس خواهد بود. این دارو تا کنون در شش کشور عرض شده است.

آویفاویر که توسط شرکت بیوتکنولوژی چمرار روسیه ساخته شده است، اولین داروی کرونا است که در جهان به ثبت رسیده و ارزان‌تر از داروی رمدسیویر است.

بلاروس، بولیوی، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان از جمله کشور‌هایی هستند که این دارو را خریداری کرده‌اند.

روسیه در مجموع سه داروی درمان ویروس را روانه بازار کرده است که دو مورد از آن‌ها از هفته جاری در داروخانه‌های این کشور موجود هستند.

تمام دارو‌های ویروس کرونا که در روسیه تولید می‌شوند، انواع مختلفی از فاویپیراویر، نسخه عمومی داروی ضد آنفلوانزا است که در سال ۲۰۱۴ توسط فوجی فیلم ژاپن تولید شده است.

آزمایش‌ها نشان داد که فاویپیراویر در آزمایش‌های بالینی، زمان بهبودی بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد. شرکت داروساز فوجی فیلم ژاپن در گزارش‌های اخیر خود اعلام کرد که این دارو در مرحله سوم آزمایش‌ها موفق عمل کرده و زمان بهبودی بیماران کرونایی را از ۱۴ به ۱۱ روز کاهش می‌دهد. از این دارو علاوه بر روسیه و ژاپن، هند نیز به عنوان داروی کووید ۱۹ استفاده می‌کنند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه درباره واکسن اسپوتنیک وی نیز گفت: بیست کشور این واکسن را پیش خرید کرده‌اند، اما هنوز آزمایش‌های بالینی در مقیاس‌های بزرگ این واکسن کامل نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها