۱۱۶ میلیارد ریال به اصلاح خطوط آبرسانی تربت‌حیدریه تخصیص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه از اختصاص ۱۱۶ میلیارد ریال برای اصلاح خطوط و شبکه توزیع آب این شهر خبر داد.

۱۱۶ میلیارد ریال به اصلاح خطوط آبرسانی تربت‌حیدریه تخصیص یافت

صادق یوسفی روز شنبه گفت: از مجموع اعتبار تخصیص یافته، ۹۰ میلیارد ریال برای اصلاح ۲.۶ کیلومتر از خطوط آبرسانی و ۲۶ میلیارد ریال نیز برای اصلاح شبکه توزیع آب تربت‌حیدریه در نظر گرفته شده و برای تامین آب آشامیدنی پایدار این منطقه نیز حفر چهار حلقه چاه در دست اقدام است.

وی افزود: اصلاح شبکه آب روستاهای نسر و صنوبرنیز با ۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اقدام است که از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه بیشترین میزان تولید آب در روستاهای این شهرستان را ۲۴۵ لیتر در ثانیه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های مطلوب امسال، چشمه‌ها و قنات‌ها تا حدودی سیراب شده و فقط پنج لیتر در ثانیه کمبود آب در روستاها داریم که با اقدام‌های صورت گرفته این مشکل نیز در آینده نزدیک رفع می‌شود.

وی طول شبکه آبرسانی شهری و روستایی این شهرستان را به ترتیب ۵۹۴ و ۲۷۸ کیلومتر و منابع تامین آب در شهرها را ۳۶ حلقه چاه و دو چشمه و در روستاها ۵۴ حلقه چاه و ۱۰ چشمه عنوان کرد و گفت: پنج ایستگاه پمپاژ آب در حوزه شهری و ۲۰ ایستگاه پمپاژ نیز در حوزه روستایی، آبرسانی به مناطق شهری و روستایی را بر عهده دارند.

با ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، اکنون این نهاد به ۶۲ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی تربت‌حیدریه خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها