تابعیت دوگانه، پاشنه آشیل رزم‌حسینی!

نمایندگان مجلس معتقدند که هر چند رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت، داری سوابق و تجربیات خوبی است اما اگر تابعیت مضاعف وی به اثبات برسد قطعا مجلس به وی رای اعتماد نخواهد داد.

تابعیت دوگانه، پاشنه آشیل رزم‌حسینی!

رئیس جمهور روز سه شنبه اول مهر علیرضا رزم‌حسینی استاندار فعلی خراسان رضوی را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد.

نامه رئیس جمهور روز چهارشنبه دوم مهر در صحن مجلس قرائت شد و بررسی صلاحیت این وزیر پیشنهاد در دستور کار روز سه شنبه این هفته مجلس قرار دارد.

بعد از معرفی رزم‌حسینی خبرهایی منتشر شد مبنی بر این‌که نام وی در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت یا اقامت درج شده است و اتفاقا نفر دهم این لیست هم است. همچنین گفته شده خانواده وی در کانادا اقامت دارند.

خبرنگار ما در همین زمینه به سراغ نمایندگان رفت و نظر آن‌ها را راجع به صلاحیت این وزیر یشنهادی و نتیجه جلسه رای اعتماد مجلس در روز سه شنبه را جویا شد.

مجلس به ۲ تابعیتی برای وزارتخانه رای نمی‌دهد

غلامرضا شریعتی نماینده بهشر و نکا در مجلس گفت: اگر داشتن تابعیت مضاعف رزم‌حسینی ثابت شود، مجلس به وی رای اعتماد نمی دهد.

سوابق خوب اجرایی

محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس معتقد است که رزم‌حسینی سوابق اجرایی خوبی دارد و یک مدیر موفق است. وی با بیان اینکه من از از موضوع تابعیت مضاعف یا گرین کارت رزم حسینی خبر ندارم، افزود: اگر این موضوع صحت داشته باشد قطعا مجلس به وی رای اعتماد نمی‌دهد.

رای منفی مجلس به تابعیت مضاعف

علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود در مجلس هم معتقد است که مجلس به فرد دارای تابعیت ۲ گانه رای نخواهد داد. وی گفت: اگر تابعیت دوم رزم حسینی ثابت شود، صدرصد مجلس به وی رای منفی خواهد داد.

عدم حضور رئیس جمهور در صحن مجلس کار را سخت می‌کند

رضا حاجی پور نماینده آمل، لاریجان و دابودشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی در صحن مجلس حضور نیابد، کار سخت می‌شود. وی تاکید کرد: بهتر است رئیس جمهور برای دفاع از رزم حسینی روز سه شنبه در صحن مجلس حضور یابد.

تمایل رئیس جمهور به رای نیاوردن وزیر پیشنهادی

محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور به دنبال بهانه است و تمایل دارد تا این وزیر پیشنهادی هم از مجلس رای اعتماد نگیرد، افزود: احتمال دارد باز هم رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی در مجلس حضور نیابد. چرا که دنبال بهانه جویی است و می‌خواهد مشکلات موجود کشور را به بهانه رای ندادن مجلس به وزیر پیشنهادی صمت، به گردن مجلس بیاندازد.

وی افزود: اگر داشتن تابعیت مضاعف رزم حسینی اثبات شود، معرفی وی به مجلس توهین به نمایندگان و ملت است و قطعا مجلس به چنین فردی رای نمی دهد.

رزم‌حسینی مدیری با انگیزه و روحیه جهادی

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار، جغتای و جوین در مجلس با بیان اینکه رزم حسینی مدیری با برنامه و موفقی است، افزود: وی ۲ تابعیتی نیست و از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت. وی با بیان اینکه رزم حسینی مدیری با انگیزه و جهادی است، تصریح کرد: در صحن مجلس از ایشان دفاع می کنیم تا مجلس به وی رای اعتماد دهد.

رای اعتماد در جلسه روز سه شنبه مجلس

ولی اسماعیلی نماینده گرمی و دشت مغان در مجلس معتقد است که ۲ تابعیتی بودن رزم‌حسینی اگر ثابت شود، قطعا مجلس به وی رای اعتماد نخواهد داد. وی افزود: البته باید منتظر جلسه رای اعتماد و برنامه‌های وی باشیم و نتیجه رای اعتماد در جلسه روز سه شنبه مجلس مشخص می‌شود.

وزارت صمت نباید بیش از این بی وزیر بماند

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه مجلس به رزم‌حسینی رای اعتماد می‌دهد گفت: وزیر پیشنهادی سوابق و تجربیات خوبی دارد و از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت. وی با اشاره به بی وزیر بودن وزارت صمت از ۲۲ اردیبهشت با عزل رضا رحمانی از این وزارتخانه افزود: وزارت صمت نباید بیش از این بی وزیر بماند.

کارت اقامت رزم حسینی اعتبار ندارد

حسین جلالی نماینده انار و رفسنجان و عضو کمیسیون با بیان اینکه آقای رزم حسینی کارت اقامت موقت داشت که اعتبارش تمام شده، گفت: ما در مجلس این موضوع را از ایشان سوال کردیم که در جواب گفت من تابعیت ۲ گانه ندارم. وی افزود: ایشان مدیری موفقی است و قطعا مشکلات وزارت صمت را رفع می کند.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • متعجب
    0

    مگه قرار نبود دو تابعیتی ها پست حساس نداشته باشند استاندار کرمان و خراسان رضوی پست حساس نیست چیه حالا وزیر صنعت معدن تجارت هیچ !!!؟

  • ناشناس
    0

    رییس جمهور حسن فریدونوهم دو تابعیتی است ایشان تابعیت انگلیس را دارند همه میدانند خبر فوری پیام درست را پخش نمیکنه

  • علما
    0

    شیخ حسن کلید سازکه ۵ تابعیتی بود پس ۲ تا هیچی نیست قابل قبول می باشد.

  • ناشناس
    0

    میگم شما ها کی وقت کردین برید تابیعت بگیرین ؟!!! ماشاالله تابیعتی زیاد داریم از دو بگیر تا به بالا !!! نخبه ۶ا هم اینقدر تابیعت نگرفتن که برخی از مسئولان گرفتن و در ضمن شخصی که تابیعت کشور دیگه ای داره چطور میخواد برای مردم کار کنه و دلسوز مردم باشه ؟ معلومه که جمع می کنه به وقتش بفرسته اونور

  • زر ماکارون
    0

    پاشنه اشیل کل نظام ولایی همین دو تابعیتی هاست نه فقط رزم حسینی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها