هشدار جدی دادستان بم به سارقان نخلستان‌های خرما

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: استان کرمان یکی از قطب‌های مهم برداشت محصول خرما در کشور است لذا دستگاه قضایی آمادگی لازم را در راستای حمایت از تولید و جرائمی از قبیل سرقت به موضوع ورود کرده است.

هشدار جدی دادستان بم به سارقان نخلستان‌های خرما

محمد ضیاالدینی در تشریح اقدامات دادستانی در خصوص حمایت از تولید و پیشگیری سرقت از نخلستان‌های خرما در شرق استان اظهار داشت: دستگاه قضایی آمادگی لازم را جهت حل مشکلات حقوقی و قضایی تولیدکنندگان را دارد .

وی گفت: بانک اطلاعاتی شناسایی سارقین در بم تشکیل شده است و نحوه و چگونگی سرقت و فروش مال مسروقه این افراد ثبت می‌شود و دستگاه قضایی با قاطعیت با سارقین و خریداران مال مسروقه برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی هشدار داد: خرید و فروش هر گونه محصول کشاورزی خرما در خارج از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان و باغداران می‌توانند باهمکاری با مراجع انتظامی و امنیتی زمینه ناامنی سارقین خرما و خریداران مال مسروقه را در شهرستان فراهم کنند، افزود: کلیه متهمین که به اتهام سرقت خرما دستگیر شوند تا پایان فصل برداشت، بازداشت خواهند بود.

دادستان بم بر ضرورت انجام پایش تصویری نخلستان‌ها تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد کلیه باغداران تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع سرقت بکار گیرند.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها