ماجرای مرگ تلخ دو خواهر در روستای زنگو

زن جوان در آتش خشم شوهرش سوخت و خواهر دیگر در بستر بیماری جان داد.

ماجرای مرگ تلخ دو خواهر در روستای زنگو

روستای زنگو شهر سلماس این روز‌ها لبریز از داغی سنگین است. مریم در آتش خشم شوهرش سوخت و قلب اهالی روستا در غم کشته‌شدن دردناک او می‌سوزد.

زمان حادثه ما در روستا نبودیم. شنیدیم که خواهرم دچار سوختگی شدید شده است و با کمک همسایه‌ها به بیمارستان منتقل شده بود. ما هم خیلی سریع خودمان را به او رساندیم. حال خواهرم وخیم بود، اما می‌توانست برای ما توضیح دهد که چه اتفاقی برای او افتاده است.

این‌ها را برادر مریم اطمانی می‌گوید و ادامه می‌دهد: خواهرم زمانی که در بیمارستان بستری بود، به ما گفت که روز حادثه با همسرش جروبحث‌شان شده.

درگیری بالا می‌گیرد و همسرش روی او نفت می‌ریزد و کبریت را می‌کشد و از خانه فرار می‌کند. خواهرم می‌گفت وقتی شوهرم نفت را روی من ریخت، بچه یک‌ساله‌ام را هم روی من انداخت تا همه تصور کنند که خودسوزی کرده‌ام تا بعد از مرگم، پای او به پرونده قتل باز نشود.

برادر مریم می‌گوید که او قبلا هم از شوهرش کتک خورده بوده و حتی یک‌بار قصد داشته تا از شوهرش طلاق بگیرد: مریم و شوهرش همیشه با هم اختلاف داشتند. نمی‌دانم آخرین درگیری آن‌ها که موجب شد کار به سوخته‌شدن خواهرم بکشد، بر سر چه بود، اما می‌دانم که شوهرخواهرم قبلا هم بار‌ها او را کتک زده بود.

هربار مریم شکایت شوهرش را به ما می‌کرد، ما با شوهرش حرف می‌زدیم و او را نصیحت می‌کردیم. اما یک‌بار جان مریم به لبش رسید و تصمیم گرفت از شوهرش طلاق بگیرد. مدتی درخانه مادرم ماند و به این نتیجه رسید که طاقت دوری فرزندانش را ندارد.

او دو بچه یک‌ساله و هفت‌ساله دارد می‌گفت می‌خواهم بالای سر بچه‌هایم باشم. بعد از این حادثه هم، خانواده همسرش بچه‌ها را با خودشان بردند و نمی‌دانیم الان کجا هستند. می‌دانیم که فرزند مریم هم در آتش دچار سوختگی شده است، اما از حال او بی‌خبریم.

مریم هشت‌روز در بیمارستان بستری بود، اما سرانجام شدت سوختگی او را از پای درآورد و او تسلیم مرگ شد. مأموران پلیس شوهر او را دستگیر کردند و پرونده قضائی در روال قانونی قرار گرفته است. ولی دمِ مریم مادر اوست که به گفته برادر مریم، پیگیر شکایت از داماد خود است و قصد دارد تقاضای قصاص قاتل دخترش را بکند.

بعد از فوت مریم از گوشه و کنار شایعه خودسوزی او به گوش می‌رسید. بسیاری می‌گفتند خواهر مریم اطمانی به نام نازیمه سال گذشته خودکشی کرد و حالا مریم دست به خودکشی زده است.
اما برادر مریم اطمانی در مورد مرگ خواهر دیگر خود این‌طور توضیح می‌دهد: خواهر من مشکل مری داشت و باید معده‌اش را عمل می‌کرد. در جریان همین مریضی جان خودش را از دست داد و خودکشی در کار نبود.

شهر سلماس با نام قدیمی شاپور یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی و در شمال غربی کشورمان ایران قرار دارد .

منبع: شهروند

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها