عمدی بودن آتش‌سوزی در کارخانه اکتیو صحت ندارد

 فرماندار اشتهارد گفت: بیش از ۷۰ درصد توان اقتصادی البرز در این شهرستان متمرکز شده است.

عمدی بودن آتش‌سوزی در کارخانه اکتیو صحت ندارد

محمد کردی با اشاره به اینکه هفته گذشته یکی از ۱۳ کارخانه شرکت گلرنگ با نام اکتیو دچار حریق شد، اظهارکرد: خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی این حریق خسارت جانی در پی نداشت.

وی افزود: حدود ۱۶۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند که بنا شده تا بازسازی آن و جبران خسارت در سایر کارخانه‌های شرکت گلرنگ ادامه کار دهند تا معیشت آنها دچار مشکل نشود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه عمده محصولات و مواد اولیه شرکت اکتیو شیمایی بوده، آتش به سرعت گسترش یافته و خسارت زیادی به این مجموعه وارد کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هنوز فرایند برآورد خسارت به پایان نرسیده، گفت: با توجه به مشاهدات، خسارت وارده به این مجموعه چند میلیاردی است.

فرماندار اشتهارد با بیان اینکه به دنبال علت اصلی وقوع این آتش سوزی هستیم، گفت: تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها در حال بررسی است و به زودی علت دقیق این حادثه مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: گمانه‌هایی از سوی عده‌ای مبنی بر عمدی بودن این آتش سوزی مطرح است که با توجه به سابقه شرکت گلرنگ و وضعیتی که در بازار دارد، این فرضیه از سوی کارشناسان از همان ابتدا رد شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت اشتهارد در بخش صنعت و تولید توضیح داد: بدون اغراق می‌توان گفت بیش از ۷۰ درصد توان اقتصادی استان در اشتهارد متمرکز شده است.

این مسئول تصریح کرد: ۷۹ درصد جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی ای که در شش ماه اول امسال در استان صادر شده مربوط به اشتهارد بوده است.

کردی اضافه کرد: اگر مشکل حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیروی کار مورد نیاز در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرسنان حل شود، تا پایان سال دغدغه بیکاری ۱۰ هزار البرزی حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها