۳ هزار و ۹۷۵ نفر در خراسان‌جنوبی از اختلالات شنوایی رنج می‌برند

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: سه هزار و ۹۷۵ نفر در خراسان‌جنوبی از اختلالات شنوایی رنج می‌برند.

۳ هزار و ۹۷۵ نفر در خراسان‌جنوبی از اختلالات شنوایی رنج می‌برند

علی عرب نژاد ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته جهانی ناشنوایی اظهار کرد: ۵۰ درصد علل ناشنوایی ژنتیکی، ۲۵ درصد به علت ناشناخته و حدود ۲۵ درصد دیگر به علت بیماری‌های مادر حین بارداری و مسائل هنگام زایمان رخ می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی تعداد سه هزار و ۹۷۵ نفر به اختلالات شنوایی مبتلاء هستند که از این میان هزار و ۶۷۵ نفر زن و دو هزار و ۳۰۰ نفر نیز مرد هستند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه شیوع اختلالات شنوایی در هر ده هزار نفر در خراسان‌جنوبی ۶.۵ درصد است، ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون اعتباری به مبلغ ۱۲۵ میلیون ریال به استان برای کاشت حلزون اختصاص یافت و تعداد ۶۵ نفر تعمیر و تعویض قطعات را انجام داده‌اند.

وی گفت: در خراسان‌جنوبی دو مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک مبتلاء به اختلال شنوایی وجود دارد که ظرفیت اسمی آن ۱۰۰ نفر و تعداد خدمت‌گیرندگان آن نیز ۶۵ نفر هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به هزار و ۹۰۷ ناشنوا در خراسان‌جنوبی کمک هزینه معیشت توانبخشی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: سه تشکل و انجمن فعال در زمینه امور ناشنوایان نیز در استان وجود دارد.

عرب‌نژاد بیان‌کرد: ۲۶ درصد از اعتبار وسایل کمک توانبخشی در سال ۹۸ به معلولین ناشنوا اختصاص یافت و آمار دریافت کنندگان سمعک و سایر وسایل کمک شنیداری در سال ۹۸ به تعداد ۸۰۳ نفر رسیده است.

وی ادامه‌داد: همچنین ۱۹ درصد از اعتبار وسایل کمک توانبخشی در سال ۹۹ به معلولین ناشنوا اختصاص یافت و در سال جاری آمار دریافت کنندگان سمعک و سایر وسایل کمک شنیداری در سال ۹۹ به تعداد ۷۴ نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به طرح غربالگری شنوایی نوزادان افزود: بر اساس آمارهای موجود از زمان شروع برنامه سال ۸۷ تا پایان سال ۱۳۹۸ قریب به ۱۶۶ هزار و ۲۲۲ نوزاد و شیرخوار در سراسر کشور تحت آزمون‌های غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

عرب‌نژاد افزود: از زمان شروع برنامه تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود هزار و ۸۵۹ کودک دارای اختلالات شنوایی شناسایی و تحت مداخلات طبی و توانبخشی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: درصد تحت پوشش برنامه غربالگری ناشنوایی نوزادان در سال ۱۳۹۸ معادل ۹۹.۸۱ درصد موالید زنده استان بوده است

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی یادآور شد: پیش بینی می‌شود در پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۹۹.۹۰ درصد موالید استان تحت پوشش برنامه قرار بگیرند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها