سلامت رابطه با محافظت صحیح

سلامت رابطه جنسی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا رعایت نکات مربوطه باعث کیفیت زندگی مشترک و آرامش همسران خواهد بود.

سلامت رابطه با محافظت صحیح

یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی زناشویی، سلامت رابطه جنسی است. سلامت رابطه جنسی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا رعایت نکات مربوطه باعث کیفیت زندگی مشترک و آرامش همسران خواهد بود. تمام افرادی که ازدواج می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند تنها یک شریک جنسی داشته و در کنار او لذت و رضایت را تجربه کنند. به همین دلیل همسران وظیفه دارند با شناخت نیاز‌های یکدیگر بهترین عملکرد را داشته باشند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بارداری، خرید کاندوم و استفاده صحیح از آن است. همچنین به چند فاکتور مهم که در سلامت رابطه جنسی تاثیر دارند اشاره می‌کنیم. قصد داریم با بحث درباره سلامت جنسی (جسمی و روحی) اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم در انتها خودتان بهترین گزینه را برای پیشبرد رابطه با شریک زندگی انتخاب کنید.

سلامت رابطه جنسی

اجازه دهید تعریفی از یک رابطه جنسی سالم ارائه داده و با نام بردن فاکتور‌های مهم بینش دقیق‌تری به موضوع پیدا کنیم. یک رابطه جنسی سالم بین زن و شوهر زمانی شکل می‌گیرد که با رضایت و علاقه دو طرف شروع شده و به پایان برسد. همچنین در این رابطه نیازهای مختلف زن و مرد مورد توجه قرار بگیرد. باید بدانیم که رابطه جنسی صرفاً به منظور ارضای جسمی انجام نمی‌شود، بلکه یک رابطه مقدس است و ابعاد مختلفی از جسم و روح را درگیر خود می‌کند. بنابراین لازم است همسران نیاز‌های یکدیگر را بشناسند و برای ارضای آن‌ها تلاش کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره رابطه جنسی وجود دارد، مربوط به مساله جلوگیری از بارداری است. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند برای بارداری خود برنامه‌ریزی خاص و دقیقی داشته باشند و غافلگیر نشوند. خرید کاندوم نازک می‌تواند علاوه بر لذت هر دو طرف از بارداری ناخواسته جلوگیری کند. وقتی خیال همسر شما از بارداری ناخواسته راحت شود، می‌توانید رابطه بهتر و لذت بخش تری را تجربه کنید.

گفتیم در رابطه جنسی باید رضایت و همکاری دو طرف وجود داشته باشد. اگر زن یا شوهر درباره خرید کاندوم و استفاده از آن اتفاق نظر ندارند، بهتر است در این باره گفتگو کنند و با بیان دلایل به یک تصمیم مشترک برسند.

چرا استفاده از کاندوم توصیه می‌شود؟

بر اساس آمار و گزارش‌هایی که از بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با رابطه جنسی بدست آمده است، می‌توان گفت تعداد قابل توجهی از خانم‌ها به مایع منی حساسیت دارند. پس وقتی تصمیم به بارداری ندارید، می‌توانید با خرید کاندوم و استفاده از آن، مانع حساسیت‌ها در دهانه و لوله رحم شوید.

اگرچه از دهه ۷۰ میلادی استفاده از قرص‌های ضد بارداری رایج شد، اما در سال‌های اخیر ثابت شده است که قرص‌های ضد بارداری گاهی اوقات تاثیرات منفی بر بدن زنان دارند. به هر حال می‌دانیم که این نوع قرص‌ها مستقیماً مربوط به ترشح هورمون هستند و دقیقاً به همین دلیل ممکن است آثار سوئی داشته باشند. در مقابل استفاده از کاندوم هیچ عوارضی در پی ندارد، البته ممکن است برخی افراد وجود یک لایه محافظ را مانعی برای لذت بیشتر بدانند که این مشکل هم با خرید کاندوم نازک برطرف خواهد شد.

کاندوم‌های نازک با تکنولوژی پیشرفته‌ای ساخته شده که بسیار مقاوم و ظریف هستند به شکلی که مانع چندانی درباره حس لامسه به حساب نمی‌آیند و در عین حال مانع از بارداری ناخواسته می‌باشند. یکی از دلایل مهمی که استفاده از کاندوم را در مجامع پیشرفته رایج کرد، نقش آن در جلوگیری از انتقال بیماری‌های جنسی بود. استفاده از کاندوم می‌تواند تا ۹۵ درصد از انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز، هپاتیت، سیفلیس، کلامیدیا، تبخال‌های تناسلی و … جلوگیری کند. یک مزیت مهم دیگر هم درباره خرید کاندوم و استفاده از آن وجود دارد: اگر آقایان دچار کم‌توانی یا زودانزالی باشند کاندوم تا حد قابل قبولی این مشکل را برطرف خواهد کرد، زیرا از تحریک بیش از اندازه پوست آلت جلوگیری کرده و ارضاء را به تعویق می‌اندازد.

آیا کاندوم بر سلامت زنان تاثیر منفی دارد؟

برخی از خانم‌ها به ماده لاتکس حساسیت دارند که ممکن است استفاده از آن در رابطه جنسی باعث بوجود آمدن خارش یا التهاب شود. در این صورت می‌توان با خرید کاندوم کدکس ضد حساسیت این مشکل را هم برطرف نمود. غیر از موردی که باعث حساسیت در خانم‌ها می‌شود، کاندوم هیچ ضرری برای سلامت طرفین ندارد. دقت داشته باشید که آلت جنسی زنانه که شامل دهانه و لوله رحم می‌باشد، دارای پوست نازکی است و مستقیماً به رحم ارتباط دارد. برای همین کوچکترین میکروب یا آلودگی که وارد آن شود، باعث بروز عفونت خواهد شد. در حالی که آلت جنسی در آقایان بیرون از بدن است و دارای پوست معمولی مانند دیگر قسمت‌های بدن می‌باشد چنانچه مقدار اندکی میکروب یا ذرات خارجی بر روی آلت مردانه باشند می‌توانند در هنگام مقاربت وارد لوله رحم شوند. از آنجایی که کاندوم یک جسم استریل است امکان ورود ذرات خارجی و میکروب‌ها را به داخل بدن خانم‌ها، بسیار کاهش می‌دهد.

چرا کاندوم به سلامت جنسی کمک می‌کند؟

علاوه بر دلایلی که برای مزایای استفاده از کاندوم مانند جلوگیری از بارداری ناخواسته، جلوگیری از انتقال بیماری‌های جنسی، کاهش ابتلا به عفونت‌ها و … نام بردیم؛ باید در نظر داشته باشید که وقتی خیال شریک جنسی (همسر شما) از موارد مذکور راحت باشد، می‌تواند تمام تمرکز خود را بر همکاری در معاشقه قرار دهد و کیفیت رابطه جنسی را بالا‌تر ببرد. همچنین وقتی از کاندوم استفاده می‌کنید، نشان می‌دهید مسئولیت‌پذیری بیشتری دارید و حس امنیت به شریک خود می‌دهید. البته ما به هیچ عنوان استفاده از کاندوم را برای همه یک نسخه قطعی نمی‌دانیم، بلکه می‌گوییم باید به هر روش سالم و مثبتی که می‌دانید در شریک جنسی خود ایجاد امنیت کنید.

خرید کاندوم کدکس با انواع مختلف و عملکرد‌های متفاوت می‌تواند باعث ایجاد هیجان بیشتری در رابطه جنسی باشد. خرید کاندوم نازک هم گزینه مناسبی است زیرا مانعی چندان در برابر پوست نیست و تقریباً وجود آن حس نمی‌شود. در فروشگاه‌های آنلاین وسایل بهداشتی به بررسی انواع کاندوم بپردازید و تعدادی از آن‌ها را امتحان کنید. اگر قرار است در جریان رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید، باید هر دو نفر توافق قطعی در این بار داشته باشند تا کیفیت رابطه پایین نیاید. با همسر خود گفتگو کنید و با شناخت نیاز‌ها و بیان آن‌ها از زندگی زناشویی خود رضایت بیشتری داشته باشید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها