دادستان استان قزوین:

حتی یک مورد تست مثبت کرونا در زندان‌های استان نداشتیم

دادستان استان قزوین گفت: از ابتدای بحران کرونا در استان تا امروز حتی یک مورد تست مثبت کرونا در زندان‌های استان قزوین نداشتیم.

حتی یک مورد تست مثبت کرونا در زندان‌های استان نداشتیم

محمد قاسمی با اعلام این خبرگفت: خوشبختانه از ابتدای وقوع بحران شیوع ویروس کرونا در استان قزوین تا امروز حتی یک مورد تست مثبت کرونا در زندان‌های استان قزوین نداشتیم و سخت‌گیری‌های لازم در این حوزه را اعمال می‌کنیم.

وی افزود: همه افرادی که در استان قزوین محکوم شده و باید به زندان بروند، 14 روز قبل از ورود به زندان باید در محل‌هایی قرنطینه ‌شوند تا در صورت داشتن بیماری کرونا بدون این ویروس و پاک وارد زندان شوند.

قاسمی خاطر نشان کرد: برای افرادی که در هنگام مرخصی غیبت نمی‌کنند و به‌موقع در زندان حضور پیدا کرده و با عوامل زندان همکاری می‌کنند، مرخصی‌های بیشتری در نظر می‌گیریم تا مقداری از جمعیت زندانیان ما کاسته شود.

دادستان قزوین ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم که از ظرفیت بخش‌نامه‌ها و عفوهایی که از سوی ریاست قوه قضائیه صادر می‌شود، نهایت استفاده را برای آزادی زندانیان و کاهش جمعیت زندان‌ها ببریم ضمن اینکه در کمیسیون عفو و بخشودگی استان خارج از آن عفوهای سراسری، عفوهای موردی را هم به مناسیت‌های مختلف انجام می‌دهیم.

قاسمی افزود: البته نمی‌توانیم به صورت مطلق به این حوزه ورود کرده و میزان ورودی زندان‌ها را کم کرده و یا جمعیت افرادی که در زندان هستند را کاهش دهیم چرا که بعضی از جرائم وجود دارند که طبعاً ارتکاب آنها چاره‌ای جز زندانی کردن فرد مرتکب را برای قضات ما باقی نمی‌گذارد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها