اِلمان بزرگ آتش‌نشان‌ در قزوین رونمایی شد

یک مجسمه‌ساز به‌نام قزوینی با هدف ارج نهادن زحمات بی‌وقفه آتش‌نشان‌ها، بالاخره پس از دو سال تلاش از مجسمه‌های بزرگ آتش‌‌نشان در قزوین رونمایی کرد.

اِلمان بزرگ آتش‌نشان‌ در قزوین رونمایی شد

محمدعلی جمالی هنرمند مجسمه‌ساز قزوینی پس از ساخت و رونمایی از بزرگترین مجسمه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ایران باری دیگر در اقدامی شگرف، تمام هنر و انرژی خود را برای ساخت نماد فرشتگان جان و مال مردم در حوادث ناگوار گذاشته تا بتواند به قول خویش ذره‌ای از زحمات آن غیور مردان را جبران کرده باشد.

محمدعلی جمالی اظهار داشت: ساخت المان‌های بزرگ مجسمه آتش‌نشان با هدف به تصویر کشاندن گوشه‌ای از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های آتش‌نشان‌ها و آشنایی مردم با تلاش و زحمات آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: دو سال پیش در شورای شهر تصمیم بر ساختن این مجسمه‌ها گرفته شد که پس از طی مراحل قانونی و گرفتن مصوبات قانونی ایجاد ماکت و سپس ساخت المان بزرگ مجسمه آتش‌نشان را آغاز کردیم.

جمالی تصریح کرد: برای ساختن این مجسمه‌ها از حالت فیزیکی طبیعی خود آتش‌نشان‌ها در حین عملیات‌های امداد و نجات عکس‌برداری و مدلسازی شده و متناسب با آن مدل‌ها این سازه‌ آتش‌نشان ساخته شده است.

این هنرمند خوش ذوق و بنام قزوینی خاطرنشان کرد: این مجموعه آتش‌نشان متشکل از چهار مجسمه است که دو فرد در حال اطفای حریق، یک فرد در موقعیت بالا رفتن از ارتفاع و فردی دیگر نیز بچه کوچکی را از دل آتش نجات داده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها