معرفی کامل دستگاه های چسب زن وتسمه کش کارتن در صنعت بسته بندی

بنابر  اعلام ماشین آلات بسته بندی فرهام، مقوله بسته بندی را می توان از جنبه های گوناگون مورد بحث قرار داد.

معرفی کامل دستگاه های چسب زن وتسمه کش کارتن در صنعت بسته بندی

دستگاه چسب زن و تسمه کش از پر کاربرد ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه های بسته بندی کارتن با اوزان و ابعاد متفاوت می باشند. دستگاه های کارتن چسب زن و تسمه کش به نحوی طراحی و ساخته شده است که قابلیت بسته بندی انواع کارتن را دارد.

دستگاه چسب زن کارتن :

دستگاه چسب زن کارتن قابلیت چسب زدن همزمان زیر و روی کارتن یا به تنهایی سطح زیری یا سطح بالایی کارتن را دارند. کشش چسب و غلطک دستگاه، سبب چسبندگی چسب بر روی کارتن می شود بطوریکه هیچ گونه حبابی در چسب در سطح کارتن بوجود نمی آید.

رولیک هایی قبل و بعد از دستگاه چسب کش تعبیه شده که جهت سهولت ورود و خروج کارتن به دستگاه چسب کش می شود برای تسریع در سرعت حمل و نقل محصولات می توان از کانوایری که قابلیت اتصال به دستگاه را دارد، استفاده نمود.

از دستگاه چسب کش در صنایع بسته بندی شامل، صنایع خشکبار، حبوبات، شیرینی، شکلات، فرآورده های لبنی، پروتیئنی، مواد غذایی، صیفی جات، نوشیدنی، میوه جات، سبزیجات، لوازم خانگی، قطعات خودرویی، کارخانجات صنعتی استفاده می شود.

انواع دستگاه های چسب زن کارتن :

چسب کش کارتن دستی چسب کش کارتن دو موتوره چسب کش کارتن سه موتوره چسب کش کارتن اتوماتیک پنوماتیک چسب کش کارتن تمام اتوماتیک (با دربند)

دستگاه چسب زن دستی :

قیمت چسب زن کارتن دستی بسیار پایین بوده و مناسب برای واحد های تولیدی کوچک و حجم تولید پایین محصول می باشد.

دستگاه چسب زن دو موتوره :

در شرکت ماشین آلات فرهام، دستگاه چسب کش دو موتوره به دو صورت چسب زن دو موتوره کشش از پهلو و چسب زن دو موتوره کشش از بالا و پایین موجود می باشد.

دستگاه چسب زن دو موتوره دارای دو موتور جداگانه در قسمت بالا و پایین دستگاه جهت عملیات چسب کشی کارتن می باشد. چسب زن دو موتوره کشش از پهلو قابلیت چسب زدن کارتن های سبک و ارتفاع کم را دارد.

فرآیند کارکرد دستگاه چسب زن دو موتوره بسیار آسان بوده و تنظیم عرض و ارتفاع کارتن با استفاده از اهرم دستی متناسب با کارتن انجام می شود.

دستگاه های کارتن چسب زن دو موتوره توانایی چسب زدن همزمان زیرو روی کارتن تا وزن 16 کیلوگرم را دارند. دستگاه های فوق ساخت شرکت هولیان می باشد.

دستگاه چسب زن سه موتوره :

دستگاه چسب کش سه موتوره دارای سه موتور می باشد که یک موتور در قسمت بالا و دو موتور در دو طرف دستگاه تعبیه شده است. تنظیم عرض و ارتفاع دستگاه چسب زن سه موتوره با اهرم دستی انجام می پذیرد . این نوع دستگاه توانایی چسب زدن کارتن تا وزن 35 کیلوگرم را داشته و سرعت بسته بندی متناسب با ابعاد طولی کاراتن می باشد.

دستگاه چسب زن اتوماتیک پنوماتیک :

دستگاه چسب زن اتوماتیک پنوماتیک دارای دو موتور در دو طرف دستگاه می باشد. کارکرد دستگاه چسب کش پنوماتیک اتوماتیک به اینصورت بوده که عرض و ارتفاع دستگاه بصورت پنوماتیک، متناسب با عرض و ارتفاع کارتن تنظیم می شود و نیازی به تنظیم با اهرم دستی نمی باشد. در کارخانجات و واحد های تولیدی که ابعاد کارتن در خط تولید در حال تغییر می باشد، دستگاه چسب کش پنوماتیک بهترین گزینه برای چسب زدن کارتن بدون توقف و با سرعت بالا یکی پس از دیگری می باشد. دستگاه چسب کش اتوماتیک، هزینه مالی و نیروی انسانی را بطور چشم گیری کاهش داده و سرعت تولید را بهبود می بخشد. شرکت هوالیان از معتبر ترین سازنده های این نوع دستگاه ها می باشد.

چسب زن اتوماتیک با دربند :

دستگاه چسب زن اتوماتیک از دو موتور جهت انتقال کارتن و عملیات چسب زدن کارتن استفاده می نماید. از مزایای بارز دستگاه چسب زن اتوماتیک بستن درب بالای کارتن توسط اهرم های موجود بر هد دستگاه بطور اتوماتیک بوده که این امر سبب افزایش سرعت بسته بندی و سهولت در کار می گردد. در این مدل دستگاه کارتن قبل از ورود به دستگاه توسط اپراتور یا ربات پر گردیده و بعد از بستن درب توسط اهرم های دربند کارتن، عملیات چسب زنی صورت می گیرد.

دستگاه تسمه کش :

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعت بسته بندی ، تسمه کش کارتن می باشد. اصولا جهت بسته بندی کارتن های حجیم و سنگین از این توع دستگاه استفاده می گردد.

دستگاه تسمه کش در مدل های متفاوت موجود بوده و با توجه به ابعاد و سنگینی کارتن مورد مصرف قرار می گیرند.

انواع دستگاه های تسمه کش :

تسمه کش دستی دستگاه تسمه کش پنوماتیک تسمه کش نیمه اتوماتیک تسمه کش اتوماتیک (دروازه ای)

تسمه کش دستی :

کارکرد دستگاه تسمه کش دستی به این صورت می باشد که تسمه به دور محصول کشیده و بعد از قرار گرفتن تسمه روی هم، توسط بست تسمه به هم متصل می گردد. .

تسمه کش پنوماتیک :

این نوع تسمه کش بصورت پنوماتیک و شارژی موجود می باشد و برای بسته بندی محصولات سنگین وزن و حجیم (پالت) به کار می روند. عملکرد این دستگاه به اینصورت می باشد که با قرار گرفتن تسمه به زیر دهانه دستگاه و تنظیم کشش دستگاه توسط دستگاه، عملیات دوخت و پرس تسمه صورت می پذیرد.

عرض تسمه های پلاستیکی قابل استفاده در تسمه کش پنوماتیک 16 و 19 میلی متر می باشد .

میزان کشش تسمه دستگاه تسمه زن دستی فلزی و پلاستیکی و پنوماتیک قابل تنظیم بوده و به دلیل سبک بودن به سهولت قابل حمل و جابجایی می باشد.

تسمه کش نیمه اتوماتیک :

تسمه کش نیمه اتوماتیک به دو تسمه کش نیمه اتوماتیک کابینی و تسمه کش نیمه اتوماتیک دور باز تقسیم می شوند.

تسمه کش کابینی را به علت داشتن کاور دور تادور دستگاه، تسمه کش کابینی می نامند. کارکرد دستگاه تسمه کش کابینی به اینصورت می باشد که کارتن را بر روی کابین قرار داده و تسمه به دور کارتن کشیده و انتهای تسمه را به درون شیار تعبیه شده بر روی دستگاه قرار داده و سپس دستگاه بصورت اتوماتیک تسمه را به اندازه ابعاد کارتن کشیده و پرس و قطع می نماید.

در دستگاه تسمه کش کابینی و دور باز مقدار نیروی کشش تسمه کشی و خروجی تسمه متناسب با ابعاد کارتن قابل تنظیم می باشد.

تسمه کش اتوماتیک (دروازه ای) :

تسمه کش دروازه ای بگونه ای طراحی شده که قابلیت استفاده در خطوط تولید بدون دخالت نیروی انسانی را دارد. پس از بسته بندی اولیه محصول مورد نظر و انتقال محصول به سمت دستگاه تسمه کش اتوماتیک توسط کانوایر و نوار نقاله، عملیات تسمه کشی کارتن بصورت اتوماتیک انجام می پذیرد. دستگاه تسمه کش در وازه ای محدودیت ارتفاع و عرض دارد . مقدار کشش تسمه کشی دستگاه تسمه کش اتوماتیک توسط اهرم موجود بر روی دستگاه قابل تنظیم می باشد.

کارشناسان شرکت ماشین آلات فرهام ، آمادگی خود را جهت مشاوره و راه اندازی خطوط تولید اعلام نموده و در صورت کسب اطلاعات فنی دستگاه ها می توانید از سایت farhampck.com بازدید بعمل آوردید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها