عضو کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد:

طرح مجلس برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: سالانه ۲۵۰ هزار مهاجرت به تهران صورت می‌گیرد و این یعنی که هر سال یک شهر بزرگ خالی می‌شود و ساکنان آن به تهران هجوم می‌آورند.

طرح مجلس برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری

ابوالفضل ابوترابی ضمن اشاره به ضرورت ساماندهی تهران و انتقال پایتخت اظهار داشت: تمرکز بیش از حد مردم، ثروت، دانش و صنعت در تهران که از لحاظ طبیعی و چه حمله‌های نظامی و امثال آن یک تهدید واقعی است.

وی در همین راستا یادآور شد: در مجلس دهم طرحی از سوی نمایندگان ارائه شد که به قانونی تحت عنوان قانون شورای ساماندهی تهران و انتقال پایتخت سیاسی - اداری تبدیل شد؛ براساس این قانون، باید یک شورای عالی برای ساماندهی تهران و انتقال پایتخت سیاسی- اداری با محوریت رئیس‌جمهور یا معاون اول وی تشکیل شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد در این شورا از دستگاه‌ها و نهادها افرادی مثل وزرای مختلف دولت، مسئولان محیط زیست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند.

ابوترابی با بیان اینکه در سال 250 هزار مهاجرت به تهران صورت می‌گیرد و این یعنی هر سال یک شهر بزرگ خالی می‌شود و ساکنان آن به تهران هجوم می‌آورند، گفت: کاری که همه کشورهای دنیا دارند انجام می‌دهند تا جلوی اینگونه مهاجرت‌ها را بگیرند این است که آن‌ها پایتخت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی‌شان را از هم جدا می‌کنند. این اقدام کاملا در راستای پدافند غیرعامل است؛ اگر به پایتخت کشور آسیب برسد یعنی به کل ایران آسیب رسیده است.

وی بیان داشت: 5 الی 6 مکان برای این کار یعنی انتقال پایتخت در حد کارهای اولیه در نظر گرفته شده است که نیاز به بررسی و کارهای کارشناسی بیشتر دارد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها