فعالیت ۶ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه منابع طبیعی گرگان

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: در حال حاضر ۶ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت ۶ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه منابع طبیعی گرگان

دکتر علی نجفی‌نژاد ظهر امروز در مراسم نکوداشت شصت و چهارمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که با حضور جمعی از اساتید پیشکسوت این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در مرکز رشد بسیاری از فارغ‌التحصیلان و اساتید، هسته‌های پژوهشی تشکیل دادند و در حال تولید فناورانه و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی هستند و اقدامات خوبی نیز انجام گرفته است.

وی افزود: بعد از شیوع کرونا در کشور، همکاران ما با کمک پایان‌نامه یکی از دانشجویان اقدام به تولید ماسک‌های نانو کردند. این محصول که نقش اساسی در کنترل شیوع ویروس کرونا دارد، امروز با کمک خود دانشجویان در دانشگاه تولید و به جامعه عرضه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: این دانشگاه سال گذشته در بین دانشگاه‌های کشور از نظر پژوهش رتبه یازدهم، آموزش رتبه سیزدهم و مهارت‌آموزی رتبه ششم را کسب کرد.

نجفی در ادامه گفت: اگر از ظرفیت و داشته‌هایمان به‌درستی استفاده کنیم، می‌توانیم تغییرات بسیار ارزشمندی را رقم بزنیم و خدمات شایسته‌ای را به جامعه ارائه کنیم.

امروز دیگر محیط دانشگاه ما صرفاً یک محیط برای آموزش نیست و به‌تدریج این محیط و این مرکز تبدیل به یک شهرک دانش‌بنیان خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات پیشکسوتان این دانشگاه در سال‌های گذشته گفت که وظیفه داریم امانتی که دیگران به ما تحویل داده‌اند را به‌خوبی نگهداری و حفظ و آن را بهتر از گذشته به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها