هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های گیلان در روزهای آینده

شرکت آب منطقه‌ای گیلان با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و سیلابی شدن رودخانه ها در روزهای آینده، هشدار داد.

هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های گیلان در روزهای آینده

وحید خرمی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هشدار وضعیت نارنجی سازمان هواشناسی گیلان مبنی بر نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار و بارندگی در استان گیلان در اواخر روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه الی سه شنبه ۱۵ مهر ماه سال جاری و احتمال طغیان و وقوع سیلاب در رودخانه ها وجو دارد.

وی افزود: از شهروندان و گردشگران درخواست می شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری کنند.

خرمی خاطرنشان کرد: میزان آمادگی برای مقابله با سیلاب های احتمالی کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز برسی شده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم برای خروج ماشین آلات متعلق به پیمانکاران به ویژه پیمانکاران مرتبط با سیلاب هفته گذشته در تالش از بستر رودخانه ها به عمل آمده، گفت: ماشین آلات مورد نیاز نیز به منظور مدیریت بحران احتمالی با هماهنگی دستگاههای مرتبط شهرستانی به حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: همه مدیران تمام وقت به حالت آماده باش بوده و هر گونه تغییر در وضعیت جوی و دبی رودخانه ها به مبادی ذیربط گزارش خواهد شد.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه و خسارت، اشخاص حقیقی و حقوقی موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند و از ورود و استقرار در حریم و بستر رودخانه ها، کانال ها، و تأسیسات آبی استان اکیداً خودداری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها