هفت طرح تقویت برق در گیلان تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: هفت طرح توسعه و تقویت برق در نقاط مختلف استان در حال اجراست و همه آنها تا پایان سال جاری تکمیل و بهره‌برداری خواهند شد.

هفت طرح تقویت برق در گیلان تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود

بهمن داراب زاده روز یکشنبه در بازدید از طرح پست برق ۶۳ کیلوولت آستارا در بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: این پست دارای ۸۰ مگاوات آمپر است و امسال علاوه بر آن، ۹ کیلومتر خط کابلی تغذیه کننده و توسعه پست ۲۳۰ کیلوولت با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال در آستارا به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: این طرح ها با هدف افزایش ضریب پایداری و رفع ضعف ولتاژ برق اجرا می شوند و شهرستان آستارا به لحاظ موقعیت مرزی، قابلیت انتقال انرژی به کشورهای همسایه را دارد.

وی با اشاره به موقعیت گردشگری و مرزی آستارا، تقویت برق این شهرستان را ضروری دانست و بر افزایش همکاری دستگاه های مرتبط در این خصوص تاکید کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: شبکه توزیع برق این شهرستان قدیمی است و با افزایش مصرف، برق نقاط مختلف شهرستان به صورت موقت قطع می شود.

غلامرضا مرحبا افزود: برخی روستاهای بخش لوندویل آستارا فاقد روشنایی هستند و مسولان شهرستانی و استانی برای رفع این مشکل اقدام کنند.

از ۴۹ هزار مشترک برق در آستارا ۷۱ درصد مسکونی، ۱۷ درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است و در این شهرستان در فصل تابستان و هوای شرجی مصرف برق افزایش می یابد.

شهرستان گردشگرپذیر و مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها