راه سازی البرز بر مدار جهش

 استان البرز به گستره پنج هزارو۸۰۰ کیلومتر مربع دارای ۱۷شهر و ۲۸۸ روستا بوده که طبق آمار دولت تدبیر و امید و توسعه راه های ارتباطی ترانزیتی و روستایی استان اهتمام ویژه داشته و دراین بخش جهش چندبرابری شاهد هستیم.

راه سازی البرز بر مدار جهش

سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به لحاظ توسعه حمل و نقل عمومی و جاده ای در مناطق شهری و روستایی البرز دارای برجستگی ویژه بوده به طوریکه این استان با تکمیل و گشایش طرح های نیمه کاره قدیمی و جدید پای در عرصه جدیدی در بخش حمل و نقل گذاشته است.

ساکنان مناطق شهری و روستایی استان البرز تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید به لحاظ ترافیکی و جاده های صعب العبور مشکلات فراوانی پشت سر گذاشتند، ترافیک سنگین راه های ارتباطی که اکنون هم بخشی زیادی از آن به قوت خود باقی است ، همسایگی با پایتخت را به کام البرز نشینان تلخ کرد.

از دیگر سو تردد مسافران ۱۵ استان کشور از البرز و قرار گرفتن در مسیر مناطق گردشگری شمال کشور و داشتن مناطق روستایی گردشگر پذیر سبب شد تا همواره گره های کور ترافیکی مهمترین دغدغه البرز نشینان باشد.

اوایل سال ۹۸ با وجود تحریم های شکننده و مشکلات اقتصادی کشور، البرز پای در بهار راه سازی گذاشت ، زمانی که هیچ کس تصور خلاصی در ترافیک ورودی شهر کرج و جاده کرج - چالوس یا آزاد راه تهران - کرج - قزوین را نداشت .

به هر حال اسفندماه سال ۹۸ آغازی بر موفقیت استان البرز در اجرای طرح های راه سازی در البرز است ، افتتاح قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومترسرآغازی برای بهار راه سازی البرز به شمار می رود.

تکمیل ادامه آزاد راه شهید همت به طول حدود ۱۵ کیلومتر دومین گام دولت تدبیر و امید به البرز بود که به خوبی برداشته شد.با افتتاح این پروژه ها حدود ۳۰ درصد از بار ترافیکی البرز کاسته شده است .

اکنون نیز آزاد راه شمالی کرج به طول ۱۹ کیلومتر و آزاد راه آبیک - چرمشهر به طول ۱۵۸ کیلومتر در استان البرز و استان های قزوین و تهران و جاده هشتگرد - طالقان در دست اقدام است که مراحل تکمیلی خود را می گذرانند.

این پروژه ها تا پایان امسال گشایش می یابد که با بهره برداری از آنها شاهد تحول و جهشی کم سابقه در تاریخ راه سازی البرز خواهیم بود.

توجه ویژه دولت به راه های روستایی البرز

استان البرز دارای یک هزارو ۷۲ کیلومتر راه روستایی است که ۷۹۱ کیلومتر آن آسفالته و ۲۸۱ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

طرح احداث و بهسازی ۱۷۲ کیلومتر راه روستایی از سال گذشته در استان البرز اجرایی شده که اکنون این طرح ها در مراحل پایانی است.

افتتاح ۹ پروژه راه روستایی در البرز

استان البرز در آستانه ۱۵ مهرماه روز ملی عشایر و روستا شاهد تحولی اساسی در راه های روستایی بود ، اقدامی که با همت دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید.

افتتاح ۳۱ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹ پروژه در محورهای کوهستانی اقدامی ارزشمند برای توسعه خدمات روستایی به شمار می رود.

بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی جوستان - گراب به طول ۱۰ کیلومتر ، بهسازی و آسفالت راه روستایی انگه - اهورا - امیرنان به طول ۳.۵ کیلومتر ، احداث راه روستایی آران به طول سه کیلومتر، احداث و بهسازی راه روستایی سنقرآباد - قوهه به طول ۲ کیلومتر، احداث راه روستایی قاسم آباد به طول سه کیلومتر ، احداث و بهسازی راه روستایی کوشک زر به طول ۲.۵ کیلومتر ، احداث و توسعه راه روستایی شهرستانک به طول ۶.۹ کیلومتر ، احداث و بهسازی راه روستایی آزاد بر به طول ۱.۵ کیلومتر و احداث راه روستایی حسن آباد به طول ۲ کیلومتر مهمترین پروژه های افتتاحی استان البرز در روز ملی عشایر و روستا بود.

برای احداث این پروژه ها بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .

این پروژه ها با پیام ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری اسلامی ایران و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در البرز افتتاح شد.

همزمان با این پروژه ها ۲ هزارو۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور گشایش یافت.

افتتاح پروژه های راه روستایی در البرز با جهشی خاص برای رونق تولید و اقتصاد روستاها همراه شده است.

گودرز محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز می گوید : تکمیل حدود ۱۳۰ کیلومتر جاده روستایی در استان البرز در دست اقدام است که تا پایان دولت دوازدهم بهره برداری می شود.

وی افزود: در بخش راه های روستایی این استان گام های بزرگی برداشته که به رونق تولید و کاهش مهاجرت از روستا به شهر انجامیده است.

استان البرز دارای یک هزارو۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان می باشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها