ماجرای نذر برای بهبود یک بیمار کرونایی و نجات قاتل از قصاص پس از ۹ سال

قاتلی که ۹ سال پیش دوست خود را در شهر گلستان به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از پای چوبه دار رهایی یافت و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

ماجرای نذر برای بهبود یک بیمار کرونایی و نجات قاتل از قصاص پس از ۹ سال

قاتلی که حکم اعدامش صادر شده بود در آستانه فرارسیدن اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اعلام رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یافت و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

بعدازظهردیروز امیر به همراه بستگانش و اولیای دم مرحوم میثم میرزایی با حضور در ساختمان شورای شهر چهاردانگه ،ضمن تقدیر از خانواده مقتول از تلاش‌های همه کسانی که در راستای جلب رضایت از بازماندگان مقتول به وی کمک و مساعدت کردند، قدردانی کرد.

در شب نیمه شعبان سال ۹۰ در یکی از کوچه‌های شهر گلستان شهرستان بهارستان که جشن میلاد حضرت قائم(عج) برگزار بود، دو جوان ۱۹ ساله‌ای که با یکدیگر سابقه دوستی چندین ساله داشتند بر سر یک گوشی تلفن همراه ارزان قیمت با یکدیگر به مشاجره پرداختند که در نهایت با افزایش درگیری ،امیر با ضربات متعدد چاقو دوست خود میثم را زخمی و از صحنه درگیری متواری می‌شود.

مجروح این حادثه قبل از رسیدن به مرکز درمانی به علت خونریزی شدید، جان خود را از دست می‌دهد.

با اعلام شکایت خانواده مقتول، قاتل شناسایی و دستگیر می‌شود که پس از طی مراحل قضایی حکم قصاص و اعدام وی صادر و پس از تأیید دیوان عالی کشور به مرحله اجرا می‌رسد.

با توجه به اینکه این دو نفر با یکدیگر دوست بودند، خانواده قاتل، بستگان و دوستانش با مراجعه به اولیای دم خواستار جلب رضایت و بخشش آن‌ها از اجرای حکم اعدام می‌شوند.

در طی ۹ سال که از ماجرای قتل می‌گذشت افراد و گروه‌های مختلفی برای جلب رضایت از اولیای دم پادرمیانی و تلاش می‌کنند که نتیجه‌ای حاصل نشد.

با شروع ویروس کرونا پدر مقتول در اوایل فروردین ماه جاری با گرفتار شدن به بیماری کووید ۱۹ چند روزی در بیمارستان بستری و حتی به حالت کما رفته بود، اعضای خانواده هم برای شفا یافتن پدرشان نذر می‌کنند تا اگر حال پدرشان خوب شود در اجرای حکم اعدام قاتل برادرشان تجدید نظر کنند که به لطف پروردگار این پدر پس از چند روز با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص می‌شود.

امروز امیر میرزایی پس از تحمل ۹ سال حبس و زندانی بدون مرخصی و بدون پرداخت وجهی به عنوان دیه، اما با دنیایی از ندامت و پشیمانی از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

البته در طول سالهای گذشته رئیس شورای حل اختلاف شعبه یک دادگاه چهاردانگه به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهرهای گلستان و چهاردانگه، رئیس دادگاه بخش چهاردانگه و فرماندهی سپاه ناحیه امام جعفر صادق(ع) چهار دانگه و جمعی از شهروندان برای نجات این قاتل تلاشهایی داشتند.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    یدالله فوق ایدیهم دست خدابالاترازهمه دستهاست احسنت ودرود به این خانواده انشاالله بحق اربعین امام حسین روح فرزندتان باعلی اکبر مشهور بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها