نمایشگرهای بدون نیاز به لمس در دوران کرونا

یک شرکت موفق به ساخت یک برنامه نمایشگر لمسی بدون نیاز به لمس شده است تا به عنوان یک رابط بهداشتی در دوران بحرانی شیوع بیماری کووید-19 عمل کند.

نمایشگرهای بدون نیاز به لمس در دوران کرونا

بنا به اعلام شرکت "Leap Motion"، یک برنامه جدید با قابلیت مقاوم سازی یکپارچه نمایشگرهای لمسی برای ایجاد یک رابط کاربری در هوا بدون نیاز به لمس صفحه نمایش راه اندازی شده است.

این برنامه جدید از ماژول دوربین "اولترا لیپ" همراه با نرم افزار ردیابی دست برای فراهم کردن امکان شناسایی حرکت دست بدون نیاز به لمس نمایشگر استفاده می کند که یک امکان رعایت بهداشت در دوران شیوع ویروس کرونا است.

این برنامه که "Touchfree" نام دارد، با تشخیص دست کاربر در هوا، مانند وقتی که کاربر صفحه را لمس می کند، عمل می کند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با رابط های کاربری که از قبل وجود دارند، کار می کند.

ایستگاه های قطار، هتل ها، فرودگاه ها، رستوران ها و موزه ها برای به حداقل رساندن زمان انجام تراکنش ها و خرید بلیط، به کیوسک های عمومی و صفحه نمایش های لمسی متکی هستند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که در حالی که بیماری همه گیر کووید-19 همچنان ادامه دارد، 80 درصد از مردم صفحه های لمسی عمومی را غیر بهداشتی می دانند.

"استیو کلیف" مدیر عامل شرکت "Ultraleap" گفت: صفحه نمایش های لمسی معمولی در طول سال ها به خوبی برای ما کار کرده اند، اما مردم می خواهند در این بحران کرونا هم بتوانند با آنها کار کنند. تحقیقات اخیر ما نشان داد که فقط 50 درصد از مردم اکنون از صفحه های لمسی استفاده می کنند و برنامه "TouchFree" برنامه ای ایده آل برای مقاوم سازی کیوسک های مبتنی بر صفحه نمایش لمسی است.

بحران شیوع کووید-19 باعث شده است که بسیاری از صنایع در زمینه بهداشت درباره فناوری های مورد استفاده خود تجدید نظر کنند. به عنوان مثال پزشکان در خط مقدم استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی و افزوده برای کمک به بیماران بدون نادیده گرفتن فاصله اجتماعی هستند.

گفته می شود در ماه مارس، یک بخش از یک بیمارستان در ووهان چین با کمک ربات ها که شامل 12 ربات هوشمند مجهز به شبکه 5G هستند، بدون وقفه کار می کند تا تعامل انسانی به حداقل برسد و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها