نگرانی کادر فنی از تمرینات افراطی بدنسازی آزادکاران

اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به مبارزات هفته نخست لیگ برتر، نسبت به تمرینات افراطی بدنسازی و میدانی کشتی‌گیران اظهار تعجب و نگرانی کردند.

نگرانی کادر فنی از تمرینات افراطی بدنسازی آزادکاران

رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد در حالی با مصاف مدعیان گروه الف و ب برگزار شد که در طول برگزاری این رقابتها محسن کاوه، غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان به عنوان مدیرفنی، سرمربی و مربی تیم ملی کشتی آزاد در جایگاه کمیته فنی حضور داشتند و از نزدیک نظاره گر مصاف مدعیان بودند. رقابتهایی که هر چند برای اعضای کادر فنی، نویدبخش پایان دوران تعطیلی و رکود کشتی بود، اما همچنان یک نگرانی و دغدغه برای کادر فنی باقی گذاشت.

به گفته محسن کاوه و دو عضو دیگر کادر فنی تیم ملی، گویا سطح آمادگی آزادکاران از نظر تمرینات بدنسازی و میدانی با توان فنی آنها برای کشتی گرفتن، همخوانی نداشت و گویا بسیاری از آزادکاران در طول مدت تمرینات انفرادی خود، بیشتر به انجام تمرینات بدنسازی به جای کشتی پرداخته اند.

ابراهیم مهربان در همین رابطه با توجه به مبارزات آزادکاران در هفته نخست اعلام کرد: «همه کشتی گیران به لحاظ بدنی شرایط ایده آلی نداشتند. مشخص بود تمرینات کشتی روی تشک، بچه‌ها کم بوده و آنها بیشتر تمرین بدنسازی و میدانی داشتند. به هر حال برگزاری مسابقات بارقه امیدی را ایجاد کرد تا دوباره چرخ کشتی با قدرت بیشتر بچرخد و این مسابقات مقدمه‌ای برای مسابقات مهمتر باشد.»

محسن کاوه مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد هم نظر مشابهی دارد و در تازه ترین اظهارات خود در خصوص لیگ برتر گفت: «توصیه‌ام به کشتی گیران این است که تمرکزشان تنها روی کارهای بدنسازی نباشد. در این رشته، چیزی که بیشتر از تمرین بدنسازی بدن کشتی گیران را برای مبارزه آماده می‌کند، خود تمرین کشتی است. یعنی اگر دو ساعت تمرین آمادگی جسمانی را پشت سر می‌گذاریم، حداقل باید دو ساعت هم تمرین کشتی داشته باشیم.»

آنچه مسلم است اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد هم اکنون به این نتیجه رسیدند که پس از آغاز اردوهای آماده سازی باید فکر اساسی برای این موضوع بکنند تا تمرینات بچه ها هم در بحث بدنسازی و هم در بخش فنی و تمرین کشتی، یکسان و متعادل شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها