کشف کالای قاچاق در استان مرکزی ۸۲ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کشف کالای قاچای در این استان امسال به نسبت مدت مشابه قبل آن ۸۲ درصد افزایش یافته است.

کشف کالای قاچاق در استان مرکزی ۸۲ درصد افزایش یافت

سردار حسن مفخمی شهرستانی روز شنبه افزود: در این مدت، ۷۲۲ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان مرکزی کشف و ضبط و ۶۷۰ قاچاقچی کالا نیز دستگیر شده است.
وی بیان کرد: از متهمان پرونده‌های کالای قاچاق امسال استان ۳۳۲ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت، ۶۶۶ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شد که ارزش ۲۱ پرونده بیش از پنج میلیارد ریال است.
سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: قاچاق کالا آفت خطرناک برای اقتصاد کشور است و پلیس استان مرکزی همه تلاش خود را برای مبارزه در این مسیر با اجرای طرح‌های هدفمند به‌کار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سه تن و ۴۱۹ کیلوگرم انواع موادمخدر نیز امسال در عملیات‌های مختلف پلیس استان کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان منهدم و چهار هزار و ۲۱۴ معتاد و خرده فروش و ۱۱۱ قاچاقچی دستگیر شده‌اند.
سردار مفخمی شهرستانی گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای از ابتدای سال جاری در راستای مبارزه با موادمخدر در استان مرکزی صورت گرفته که منجر به اجرای طرح‌های هدفمند و موفقی شده است و این مهم به صورت مستمر و شبانه‌روزی ادامه دارد.
وی اظهار داشت: حوزه پیشگیری اجتماعی یکی از مهمترین رویکردهای پلیس این استان است و در این راستا بحث آموزش همگانی با هدف ارتقای آگاهی مردم از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در بخش موادمخدر مورد توجه است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: به‌دلیل شرایط کرونا، آموزش همگانی در راستای مبارزه با موادمخدر به‌‍صورت غیرحضوری و با بهره گیری از تولیدات نوشتاری، تولیدات هنری، ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی در دستور کار است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها