مشکل کمبود دستگاه اکسیژن ساز در کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار است امروز دستگاه اکسیژن ساز در اختیار استان قرار بگیرد و دیگر دغدغه نداریم.

مشکل کمبود دستگاه اکسیژن ساز در کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود

پرویز یزدان پناه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: دستگاه اکسیژن ساز که در این چند وقت دغدغه وجود آن را در بیمارستان‌های کرونایی استان را داشتیم مقرر شده‌است که امروز به استان تحویل داده شود.

وی با اشاره به رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: مردم نباید با صرف استفاده از ماسک خاطر جمع شوند، چرا که اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب هوا در مکان‌های سربسته صورت نگیرد و افراد مدت زمان بالایی در این مکانها بمانند، احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

یزدان پناه افزود: غربالگری مناسب باعث شد که 90 درصد از بیماران در مرحله مراجعه به مراکز درمانی شناسایی شده‌اند، و باید تلاش کنیم که حداکثر توان خود را روی شناسایی بیماران بگذاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: مجموع مراجعات سرپایی به مراکز درمانی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 9 هزار و 200 مورد، کل افراد بستری شده 6 هزار و 231 نفر و تعداد کل افراد ترخیص شده 5 هزار و 930 نفر بوده‌اند.

وی افزود: هم اکنون 311 بیمار در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند، که از این تعداد 127 نفر بیمار قطعی و 22 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه تعداد بهبود یافتگان کامل بیش از 8 هزار و 700 نفر عنوان کرد و افزود: از ابتدا شیوع ویروس کرونا تاکنون 150 مورد فوتی ناشی از این ویروس در استان داشته‌ایم که تعداد 136 نفر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها