براساس اسناد مالی افشا شده

سرمایه‌گذاری پلوسی و همسرش در یک شرکت روسی جنجالی شد

براساس اسناد مالی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و همسرش بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار در شرکتی که سردمدار طرح اتهامات علیه روسیه درباره تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود، سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند.

سرمایه‌گذاری پلوسی و همسرش در یک شرکت روسی جنجالی شد

در سال ۲۰۱۶ کمیته ملی حزب دموکرات از ظن نفوذ در سیستم‌های کامپیوتری‌اش، شرکت امنیت سایبری «کرآوداسترایک» (CrowdStrike) مستقر در کالیفرنیا را برای تحقیق درباره هک بالقوه آنها استخدام کرد. این شرکت در ادامه مسکو را متهم به فعالیت‌های بدخواهانه کرده و جریانی چند ساله را که بعدا به راشاگیت مشهور شد، به راه انداخت.

براساس گزارش آرون میت، خبرنگار تحقیقی ریئل کلیر، تراکنش مربوطه در سوم سپتامبر ۲۰۲۰، زمانی که خانواده پلوسی سهامی را در این شرکت با قیمت ۱۲۹.۲۵ دلار خرید، انجام شد. ارزش آن اکنون به ۱۴۲.۹۷ دلار افزایش یافته است. طبق اسناد مالی کرآوداسترایک، این شرکت بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به مقدار ۱۰۰ هزار دلار به انجمن فرمانداران دموکرات کمک کرد.

درو هامیل، سخنگوی پلوسی در اظهارنظر درباره این افشاگری گفت، خود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سرمایه‌گذاری همسرش پل پلوسی دخیل نبوده و تا زمانی که اسناد ضروری ارائه نشدند از این سرمایه‌گذاری اطلاع نداشته است.

هامیل توضیح داد: آقای پلوسی یک سرمایه‌گذار خصوصی بوده و سرمایه‌گذاری‌هایی در تعدادی از شرکت‌هایی دارد که تبادلات علنی دارند. این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کاملا به قوانین مجلس و الزامات مربوطه اساسنامه‌ای پایبند است.

با این حال به نوشته این خبرنگار تحقیقی، سرمایه‌گذاری قابل توجه پلوسی‌ها در شرکت کرآوداسترایک می‌تواند باعث احیای مجدد بررسی دست داشتن این شرکت در ماجرای ترامپ-روسیه از زمان شکست انتخاباتی ۲۰۱۶ دموکرات‌ها شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها