طرح آبرسانی به روستای دژسلیمان گچساران آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گلایه برخی از مردم روستای دژسلیمان گچساران درباره کمبود آب شرب گفت: طرح تامین آب آشامیدنی روستای دژسلیمان تا یک ماه آینده بهره برداری می شود.

طرح آبرسانی به روستای دژسلیمان گچساران آماده بهره برداری است

فیض الله پاسره شنبه شب اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای دژسلیمان در گچساران سال ۱۳۹۶ با پیگیری نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

وی بیان کرد:۱۵ کیلومتر خط لوله پلی اتیلن ،مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰۰مترمکعب در شبانه روز از مشخصات این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مخزن ذخیره آب ۳۰۰متر مکعبی،۱۳کیلومتر خط انتقال آب،خرید و انتقال کل لوله مورد نیاز پروژه و حفر کامل کانال مسیر خط انتقال آب از بخش های انجام شده این طرح است.

وی ضمن عذرخواهی از مردم روستای دژسلیمان به دلیل طولانی شدن اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه طرح تامین آب آشامیدنی روستای دژسلیمان از کنار تاسیسات و خطوط انتقال نفت و گاز می گذرد برای رعایت کامل اصول ایمنی نیاز به هماهنگی ها و اخذ مجوزهایی داشت که باعث طولانی شدن روند اجرای آن شده است.

پاسره تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی برخی از روستاهای شهرستان گچساران به دلیل نبود منابع تامین آب با تجهیزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام می شود که دژسلیمان یکی از این روستاهاست.

روستای دژسلیمان از توابع دهستان لیشتر شهرستان گچسارانگچساران براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، ۳۶۱ نفر جمعیت دارد.

پاسره اصلاح شبکه آبرسانی امامزاده جعفر و ناصرآباد، تعمیر و نگهداری تاسیسات آب آشامیدنی، آبرسانی به روستاهای سربیشه، بی بی جان آباد، سرآب ننیز، تلخاب شیرین، مظفرآباد لیشتر، هفت چشمه، آب توت به انجیر سیاه، آب انجیر علیا و سفلی و آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب آشامیدنی را از مهمترن خدمات انجام شده سال های اخیر در گچساران عنوان کرد.

هم اکنون ۹۲ درصد از روستاهای گچساران زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

هشت هزار و۳۳۲ مشترک در مناطق روستایی این شهرستان خدمات رسانی می شوند.

برای آبرسانی به این روستاها مخازنی به ظرفیت ۱۴ هزار و ۳۰۰ متر مکعب ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها