دانشگاه علوم پزشکی اراک بر حمایت عاطفی از کودکان در شرایط کرونایی تاکید کرد

کارشناس سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بزرگسال در این شرایط می‌توانند احساسات خود را کنترل کنند اما کودک دچار سردرگمی می‌شود و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی اراک بر حمایت عاطفی از کودکان در شرایط کرونایی تاکید کرد

ریحانه میکائیلیان روز یکشنبه به مناسبت هفته کودک افزود:کودکان آینده‌ساز کشور هستند و دوران ابتدای کودکی، مهم‌ترین بخش دوران زندگی است، بنابر این باید از اضطراب کودکان در دوران کرونا کاست.

وی اظهار داشت: اضطراب کودکان با توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و نداشتن فعالیت بیرون از خانه و تعطیلی مدارس و مهدهای کودک، دوری از دوستان و بازی‌های گروهی، به شکل رفتارهایی مانند پرخاشگری و بهانه‌گیری بروز می‌کند که مدیریت این موضوع برای والدین سخت‌تر می‌شود.

کارشناس سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پدر و مادرها با آگاهی از علت این احساسات، می‌توانند با مراقبت و علاقمندی و استفاده از چند روش ساده، استرس کودک را کم کنند.

میکائیلیان افزود: اولین اقدام این است که بتوان با کودکان ارتباطی دو طرفه برقرار کرد و برای هر کودک جداگانه وقت کافی گذاشت و با انجام بازی‌های گروهی با تمام اعضای خانواده در منزل، تعامل با کودکان را افزایش داد.

وی اظهار داشت: دومین گام در برخورد با کودک در این دوران این است که برای کودکان برنامه پیش‌بینی شود تا در کنار سرگرمی، کودک مسئولیت پذیری را نیز یاد بگیرد، مانند کاشتن گیاه در گلدان و واگذاری وظیفه‌ آب دادن آن به کودک، با رشد گیاه کودکان روزانه نتیجه‌ فعالیت خود را می‌بیند و این بهترین تشویق برای کودک است.

کارشناس سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کنار تمامی سرگرمی و بازی‌ها، والدین باید آموزش بهداشت مانند شستن دست با آب و صابون برای مدت ۲۰ ثانیه، گرفتن جلوی دهان با دستمال و یا خم‌آرنج در زمان عطسه و سرفه و رعایت فاصله ایمن از افراد را با بازی به کودک آموزش داده و برای هر بار صحیح انجام دادن، کودک تشویق شود.

میکائیلیان افزود: اگر در این دوران با سوال کودک در خصوص بیماری کرونا روبه‌رو شدید ابتدا اطلاعات کودک در این خصوص را بسنجیم و سپس جواب سوال را به صورت صحیح و ساده و متناسب با سن کودک توضیح دهیم و اخبار مرتبط با این بیماری را در حضور کودکان دنبال نکنیم.

بر اساس آخرین سرشماری ۳۹۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان مرکزی زیر ۱۸ سال سن دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها