آموزش سه رشته مهارتی در قزوین ساماندهی می‌شود

سه رشته مهارتی که افراد در برخی مناطق شهری و روستایی استان قزوین به شکل تجمیعی در آنها اشتغال دارند، به لحاظ آموزشی ساماندهی و تقویت می‌شود.

آموزش سه رشته مهارتی در قزوین ساماندهی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین روز دوشنبه اظهار داشت: این رشته ها و مهارت ها شامل ساخت کفش، تعمیر دینام خودرو و دوخت لباس هستند.

محسن مددی با اشاره به بازدید خود از کارگاه های کفش دانسفهان،گفت: تلاش می کنیم تا مهارت ساخت کفش در این شهر که کارگاه های فراوان تولید و ساخت این محصول در آن وجود دارد را در قالب دوره های استاد-شاگردی از حیث کیفی و کمی ارتقا ببخشیم.

وی اظهار داشت: کارگاه های تعمیر دینام و تولید قطعات کوچک خودرو در روستای زیاران آبیک نیز به تعداد قابل توجه وجود دارند که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین تلاش می کند مهارت های مربوط به این رشته را نیز از حیث کمی و کیفی ارتقا ببخشد.

این مسوول گفت: کارگاه های تعمیر دینام زیاران و تولید کفش دانسفهان فضای خوبی برای یادگیری مهارت در محیط کار واقعی هستند و تلاش داریم از این ظرفیت ها برای آموزش متقاضیان یادگیری این مهارت ها استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین با بیان اینکه رسالت این دستگاه توسعه مهارت در جامعه و پرورش نیروهای انسانی ماهر است، گفت: با ارایه گواهینامه مهارتی به دارندگان مهارت یا متقاضیان یادگیری رشته های فنی و حرفه ای یاد شده تلاش داریم تا به اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای کوچک کمک کنیم.

این مسوول افزود: دارندگان گواهینامه های مهارتی از فنی و حرفه ای امکان دریافت تسهیلات اشتغالزایی را نیز دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها