متخلفان قاچاق کالا و ارز در سمنان بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: متخلفان در بخش قاچاق کالا و ارز در این استان طی نیمه نخست امسال ۱۵۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۱۸۹ هزار ریال از سوی این اداره کل جریمه شدند.

متخلفان قاچاق کالا و ارز در سمنان بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند

رضا محمدی روز دوشنبه ابراز داشت: ۶ ماه نخست امسال چهار هزار و ۲۲۰ پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل شد که از این تعداد پرونده، ۳۷۹ فقره مربوط به قاچاق کالا و ارز بود.

وی بیان کرد: نیمه نخست امسال از ۳۷۹ پرونده تشکیل شده در بخش قاچاق کالا و ارز، ۳۷۴ پرونده در این زمینه رسیدگی و منجر به جریمه ۱۵۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریالی متخلفان شد.

وی اضافه کرد: ۵۸۲ پرونده در زمینه تخلفات در بخش بهداشت، دارو و درمان ۶ ماه نخست امسال در تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل شد.

محمدی تصریح کرد: از مجموع ۵۸۲ پرونده تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان سمنان در نیمه نخست امسال در بخش بهداشت و درمان، ۵۶۹ پرونده رسیدگی و منجر به جریمه ۶۸۸ میلیون و ۴۹۱ هزار ریالی متخلفان شد.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۲۲۰ پرونده ۶ ماه نخست امسال در تعزیرات حکومتی استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند کالا و خدمات، قاچاق و بهداشت، دارو و درمان تشکیل و چهار هزار و ۱۴۳ مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان ادامه داد: گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب، ارائه نکردن فاکتور و درج نکردن قیمت کالا از جمله تخلف‌های صنفی در سال گذشته بود که منجر به تشکیل پرونده شد.

محمدی تصریح کرد: ۶ ماه نخست امسال پرونده‌های تشکیل شده از تخلفات واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف مانند یک هزار و ۲۴ پرونده در زمینه درج نکردن قیمت، ۶۶۵ پرونده در زمینه گران‌فروشی، ۶۱۷ پرونده در زمینه ارائه نکردن فاکتور، ۴۱۴ پرونده در زمینه رعایت نکردن مقررات صنفی مانند رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ۲۹۳ پرونده در زمینه تقلب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به چهار هزار و ۱۴۳ پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان در نیمه نخست امسال منجر به جریمه ۱۸۶ میلیارد و۹۹۱ میلیون و۲۱۶ هزار و ۳۹۹ ریالی متخلفان شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: تسریع و دقت نظر در رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی از اولویت‌های اصلی این سازمان است و تمام کارکنان این اداره کل تلاش می‌کنند در فرآیند رسیدگی به پرونده ها موجب اطاله دادرسی نشود.

تعزیرات حکومتی با ایجاد نظام پاسخ دهی، جرایم نقدی و توقیف اموال، به مطالبه‌های مردم در بحث گران فروشی، قاچاق و التهاب بازار رسیدگی می‌کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها