مدیر روابط عمومی دانشگاه اصفهان:

تماس برای پیش‌پرداخت هزینه واکسن آنفلوآنزا کلاهبرداری است

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تماس‌های تلفنی برای پیش‌پرداخت هزینه واکسن آنفلوآنزا، کلاهبرداری است و مردم در این زمینه هوشیار باشند.

تماس برای پیش‌پرداخت هزینه واکسن آنفلوآنزا کلاهبرداری است

آرش نجیمی روز دوشنبه افزود: در روزهای اخیر گزارش‌هایی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسید که برخی افراد سودجو با عنوان کارشناس شبکه بهداشت و درمان به افراد مختلف تماس گرفته و از آنها خواستند که برای قرار گرفتن در فهرست انتظار جهت تزریق واکسن آنفلوآنزا مبلغی را بعنوان پیش پرداخت واریز کنند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد سودجو شماره حساب‌هایی را به مردم برای واریز این مبالغ معرفی کردند، اظهار داشت: این کلاهبرداری از طریق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و نیروی انتظامی در حال پیگیری است.

نجیمی از مردم خواست تا در این زمینه هوشیار باشند و خاطرنشان کرد: حتی در برخی موارد، عده‌ای سودجو با وعده ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا به افراد مختلف تماس گرفتند درحالیکه هنوز واکسن موثری برای کووید ۱۹ در دسترس نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای مهر تا کنون حدود ۴۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی این دانشگاه قرار گرفت، گفت: این واکسن‌ها بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار افراد دارای اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد دارای اولویت در زمان حاضر مادران باردار، کادر درمان، بهداشت و اورژانس و افرادی مانند بیماران مبتلا به سرطان، هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی هستند، تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که در اولویت تزریق قرار دارند بصورت رایگان توزیع می‌شود و هیچ نیازی به پیش پرداخت هزینه نیست.

نجیمی اضافه کرد: ممکن است از مراکز بهداشت با برخی افراد مانند مادران باردار برای دریافت واکسن آنفلوآنزا تماس بگیرند اما به هیچ عنوان بحث پرداخت مبلغ پول مطرح نیست و فقط جهت اطلاع‌رسانی به آنها برای مراجعه به پایگاه‌های بهداشت تعیین شده برای تزریق واکسن است.

وی ادامه داد: هنوز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان اصفهان و خارج از سیستم مرکز بهداشت توزیع نشده است.

واکسن آنفلوآنزا از اوائل مهر امسال در اختیار مرکز بهداشت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت تا بصورت رایگان بین گروه‌های هدف توزیع و تزریق شود.

بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، تحویل ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای استفاده در شبکه بهداشت به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از سوم مهر جاری آغاز شد.

از جمله گروه‌های هدف برای دریافت این واکسن می‌توان به پزشکان، پیراپزشکان و کادر خدماتی بخش‌های درمانی، کارکنان بهداشتی و مراقبان سلامت، کارکنان اورژانس، مادران باردار، بیماران دیالیزی و پیوندی، جانبازان بالای ۷۰ درصد، مبتلایان به هموفیلی، تالاسمی ماژور و سیکل سل و سالمندان زیر پوشش بهزیستی و مددجویان مراکز توانبخشی اشاره کرد.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده فرد مبتلا منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها