موارد کشف تخلفات زیست محیطی در استان اردبیل افزایش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: آمار مربوط به کشف و ضبط سلاح غیرمجاز و اقدام به شکار غیرقانونی و تعارض‌های زیست محیطی در نیمه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

موارد کشف تخلفات زیست محیطی در استان اردبیل افزایش یافت

سعید شهند روز سه‌شنبه در نشستی با دادستان عمومی و انقلاب خلخال اظهارداشت: تلاش محیط‌بانان استان همراه با تشکیل پرونده و صدور احکام قضایی برای متخلفان شکار موجب ارتقای حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش مناطق مختلف استان شده است.

او از تلاش برای جبران مشکل کمبود نیروی انسانی برای افزایش سطح حفاظت و حراست از مناطق حفاظت شده این استان خبر داد و گفت: از پنج نفر نیروی انسانی جذب شده در سال جاری یک نفر برای تقویت نیروی انسانی اداره حفاظت محیط زیست خلخال منظور شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۲۶ پرونده قضایی تخلفات شکار و زیست محیطی در محاکم قضایی خلخال و هشجین تشکیل شده است، اظهارداشت: ماموران اداره حفاظت محیط زیست خلخال موفق به کشف و ضبط ۱۶ قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی ، ۲ قبضه سلاح جنگی دوربین‌دار جهت استفاده برای شکار وحوش چهارپا و ۶ قبضه سلاح شکاری برای شکار پرندگان در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر از مجموع چهار پاسگاه محیط‌بانی واقع در محدوده منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال سه پاسگاه فعال و محیط‌بانان مستقر در آنها در مقابله با غارتگران حیات وحش و محیط زیست منطقه فعالیت داشته و یک پاسگاه محیط‌بانی نیز به علت جانمایی نامناسب در زمان احداث غیرفعال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص مسائل زیست محیطی و وضعیت مدیریت پسماند شهری و روستایی خلخال نیز افزود: یکی از اهداف حفاظت محیط زیست فرهنگ‌سازی و افزایش شناخت و آگاهی مردم درباره حفظ و حراست از محیط زیست به عنوان یک موهبت الهی است.

آرش جعفری ، دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای طرح مدیریت پسماند خلخال و پیگیری آن از طریق دانشکده علوم پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان گفت: ادامه فعالیت محل فعلی دفن زباله‌های این شهر به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری خلخال برای راه‌اندازی محل دفن زباله‌های این شهر اراده‌ای ندارد، اظهارداشت: در حالی که که موضوع راه‌اندازی این محل و انتقال زباله‌های خلخال به سایت جدید از سال‌ها پیش طرح و اعتباری نیز به حساب شهرداری واریز شده ولی شهرداری برای راه‌اندازی این محل همچنان تعلل و بهانه‌تراشی می‌کند.

وی افزود: نیروی انسانی فعلی اداره حفاظت محیط زیست خلخال با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان کافی نیست و برای رفع این مشکل باید به موقع اقدام شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها