شومیز، لباسی که باید در کمد هر خانم شیک پوشی باشد

شومیز یکی از محبوب ترین لباس هایی ست که تقریبا انواع مختلف آن در کمد لباس هر خانمی یافت می شود.

شومیز، لباسی که باید در کمد هر خانم شیک پوشی باشد

اگر بخواهیم تعریفی ساده از این لباس ارائه دهیم می توان گفت: شومیز بلوز بلندی است که بسیار شبیه به پیراهن مردانه می باشد و اصولا جلو باز است و از جنس حریر و یا ساتن دوخته می شود. اما امروزه با توجه به طرفداران زیادی که این نوع لباس دارد و همچنین اهمیت بالای شومیز برای طراحان مد و لباس ، دیگر تعریف شومیز به این سادگی نیست و می توان آن را در طرح ها و فرم های متنوعی مشاهده کرد. معمولا شومیزها، دارای آستین های بلند هستند و قد آنها متعادل است یعنی نه خیلی بلندند مانند تونیک و نه خیلی کوتاه مانند نیم تنه ها.

شومیز از کجا آمده؟

واژه شومیز از کلمه فرانسوی Chemise گرفته شده که به طیف گسترده ای از بلوز تا ژاکت گفته می شود. اما این نوع پوشش خاص، در اصل پیراهن ساده ای بوده که در زیر لباس های اصلی می پوشیدند. شومیز، توسعه یافته از تونیک روم در قرون وسطی است. در همان دوره است که این نوع لباس در اروپا بین مردان و زنان بسیار محبوب شد. حتی در بسیاری از فیلم ها و کتاب های عاشقانه مربوط به آن دوره می توان شومیز را که به عنوان پوشش اصلی قهرمان داستان ترسیم شده، مشاهده کرد.

راهکارهای شیک پوشی با شومیز

همانطور که گفتیم با توجه به محبوبیت این نوع از لباس در بین طراحان مد و همچنین خانم ها، شومیزها در استایل های مختلفی از رسمی گرفته تا روزمره و راحتی طراحی و دوخته می شوند. در نتیجه کاربردهای بسیار زیادی دارند و مختص یک فصل خاص نیستند و می توان با توجه به جنس و رنگ، برای مناسبت ها و زمان های مختلف آنها را با سایر لباس ها ست کرد. از شومیزهای نازک و نخی با رنگ های شاد که معمولا در فصل بهار پوشیده می شوند، گرفته تا شومیزهایی با بافت ضخیم تر و رنگ های گرم تر که برای فصول گرم مناسب ترند و حتی شومیزهای چهارخانه که یکی از محبوب ترین ترندهای فصل پاییزند.

یکی از دلایلی که شومیز امروزه طرفداران بسیاری دارد، ست کردن راحت آن با سایر لباس هاست. در ادامه چند نمونه از کاربرد این نوع لباس را برایتان توضیح می دهیم:

شومیز مجلسی برای مهمانی ها

خرید شومیز مجلسی می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای مهمانی ها و یا مجالس رسمی باشد. این نوع لباس را می توانید با دامن و یا شلوار ست کنید. در نظر داشته باشید که اگر دامن و یا شلوارتان ساده است و طرح خاصی ندارد بهتر است آن را با شومیز طرح دار بپوشید تا ظاهرتان را شادی ببخشد.

فراموش نکنید که انتخاب جنس پارچه بسیار مهم است. همانطور که از نامش پیداست شومیز مجلسی باید پارچه ای شیک و مجلسی داشته باشد. جنس حریر و یا کرپ حریر می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خانم های شیک پوش باشد.

شومیز سفید، یکی از پرکاربردترین ها

یکی از بهترین انتخاب ها برای ست های رسمی و کژوال، شومیز سفید است. این نوع شومیز می تواند با طیف گستردگی از ست های مختلف پوشیده شود. از دامن هایی با کمر پهن گرفته تا شلوارهای جین. و البته یکی از بهترین گزینه ها برای پوشیدن زیر لباس سرهمی به صورت شلوار و یا دامن دار است. به ویژه سرهمی های جین که استایل بسیار زیبایی با شومیز سفید به شما می دهند. شما با پوشیدن این رنگ از شومیز حتی نگران خرید کفش زنانه هم نیستید چرا که کفش های تخت و یا پاشنه دار به راحتی با استایل شما هماهنگ می شوند.

این نوع شومیزهای ساده را می‌توانید با بافتنی های مختلف ترکیب و ست کنید و استایلی اسپرت با ترکیبی از رنگ های هیجان انگیز داشته باشید.

شومیز برای زیر مانتو

امروزه مانتوهای جلو باز طرفداران زیادی دارد. اما دغدغه بسیاری از خانم ها لباسی ست که قرار است زیر این نوع از مانتوها بپوشند. شومیز ساده و تک رنگ با توجه به ظرافت هایی که در طراحی دارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای زیر مانتو باشد. علت تک رنگ بودن شومیز، ست کردن راحت تر آن با مانتو و شلوار است و اینکه تک رنگ بودن آن جلوه بیشتری به ظاهر شما می دهد.

توجه داشته باشید که اگر مانتوی شما طراحی خاص و رسمی دارد بهتر است زیر آن شومیز حریر بپوشید چون با توجه به جنس پارچه حریر، این نوع شومیز همخوانی بهتری با مانتو مجلسی دارد.

شومیز برای استایلی کلاسیک ولی جذاب

شومیز یکی از گزینه هایی ست که می توانید با ترکیب آن با یک دامن چرم و یا جنس های مختلف دیگر، استایلی کلاسیک و جذاب برای خود بسازید. حتی می توانید با ترکیب شومیز با یک کت و شلوار خوش دوخت و کفش های پاشنه دار، به جلوه ظاهر خود بیافزایید. شومیزهای حریر و ساتن می تواند بهترین گزینه برای فصل بهار و ترکیب آن در هنگام خرید شلوار زنانه و خصوصا کفش های جلو باز در این فصل، برای یک استایل کلاسیک و جذاب باشند.


راهنمای خرید

پیشتر در مورد برخی از موارد استفاده از شومیز و نحوه ترکیب آن با سایر لباس ها گفتیم. اما مهمترین نکته در خرید شومیز زنانه، توجه به سلیقه و اندام تان است. در انتخاب شومیز حتما به سایزتان توجه کنید و شومیزی را انتخاب کنید که متناسب با فرم بدن شماست. برای مثال، شومیز یقه هفت و یا یقه های چین دار و دراپه با آستین های کلوش و پفی می تواند انتخاب مناسبی برای خانم هایی که هیکل گلابی شکل دارند، باشد. و یا برای خانم هایی با اندام ساعت شنی، شومیز با یقه هفت و کمر تنگ که می تواند نقاط قوت این نوع اندام را به خوبی نشان دهد، بهترین انتخاب است.

میزان قد و فیت بودن شومیز هم یکی دیگر از فاکتورهای مهم انتخاب آن است. مثلا شومیز های کوتاه و فیت همراه با دامن مجلسی و یا شلوار می تواند یک انتخاب مناسب برای مهمانی های دورهمی باشد و شومیزهای بلند با توجه به مدل و فیت آن ها باید با مانتوهای جلو باز و یا حتی می توانند به عنوان خود مانتو پوشیده شوند.

در هنگام خرید شومیز حتما به جنس و کیفیت و نحوه دوخت آن نیز توجه کنید. جنس پارچه باید با توجه به محل و زمانی که قرار است شومیز را بپوشید انتخاب شود و نوع دوخت آن تاثیر زیادی بر شیک پوشی شما دارد.

حالا که با نحوه انتخاب شومیز و انواع آن آشنا شدید می توانید در فروشگاه اینترنتی لباس برنس مد لذت خرید شومیز با شلوار و یا دامن متناسب با آن را تجربه کنید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها