چطور از یک متخصص قلب خوب در کرج نوبت بگیریم؟

قلب حیاتی ترین عضو بدن است که هرگونه اختلال در عملکردش باعث بروز مشکل در سایر اندام ها می شود.

چطور از یک متخصص قلب خوب در کرج نوبت بگیریم؟

به همین دلیل اینکه چه زمانی باید به یک دکتر قلب خوب مراجعه کرد یا اصلا چطور می توانیم یک متخصص قلب و عروق خوب پیدا کنیم اهمیت زیادی دارد.

بنابراین در این مقاله قصد داریم علل مراجعه به متخصص قلب و راهکارهایی برای پیدا کردن متخصص قلب خوب در کرج را بررسی کنیم.

در چه زمانی باید حتما به متخصص قلب و عروق مراجعه کنیم؟

خوشبختانه اکثر بیماری ها و مشکلات قلبی با علائمی همراه هستند که از قبل به فرد هشدار می دهند. بنابراین دانستن این علائم کمک می کند فرد زودتر برای پیگیری علت مشکل اقدام کرده و در صورت جدی بودن مشکل بتواند به کمک پزشک سریع تر روند درمان را شروع کند. برخی از این علائم عبارتند از:

1. تنگی نفس یکی از بارزترین علائم بیماری های قلبی است. به ویژه اگر در حالت خوابیده یا هنگام انجام فعالیت دچار تنگی نفس می شوید باید به یک دکتر قلب مراجعه کنید. همچنین در بعضی موارد این تنگی نفس با تورم پا نیز همراه است.

2. احساس ناراحتی و درد در قفسه سینه از دیگر علائم مشکلات قلبی می باشد که در صورت بروز باید به یک پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورتی که این درد ناحیه فک، پشت گردن و شانه ها را هم درگیر کند و بیش از چند دقیقه طول بکشد، ممکن است منجر به حمله قلبی بشود.

3. تپش قلب ممکن است به دلایل مختلفی مانند هیجان، خوشحالی، اضطراب، ترس و ... ایجاد شود. اما در صورتی که در مواقع استراحت هم دچار تپش قلب می شوید یا به طور کلی ضربان قلب نامنظمی دارید، باید به یک پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. زیرا این حالت در اکثر مواقع نشان دهنده آریتمی قلبی (بی نظمی ضربان قلب) می باشد.

4. بسیاری از افراد هنگامی که در موقعیت هایی قرار می گیرند که دچار استرس می شوند، عرق سرد می کنند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند کاهش قند خون، دیابت و ... هم باعث بروز عرق سرد می شوند اما در صورتی که این عرق سرد با درد قفسه سینه یا خستگی و سرگیجه همراه باشد ممکن است نشانه ای از بروز حمله قلبی یا احتمال آریتمی های قلبی باشد که در این حالت باید حتما به دکتر قلب مراجعه کنید.

وظایف متخصص قلب و عروق چیست؟

قبل از پرداختن به راهکارهایی برای یافتن یک دکتر قلب خوب بهتر است راجع به وظایف متخصص قلب و عروق و کارهایی که انجام می دهد، اطلاعات بیشتری کسب کنیم. به طور کلی رسیدگی به وضعیت قلب و عروق، تشخیص هر گونه نارسایی قلبی، تشخیص علت بیماری های قلبی و ... از جمله وظایف یک متخصص قلب و عروق می باشد اما پزشک قلب جراحی انجام نمی دهد و اگر یک بیمار به جراحی نیاز داشته باشد باید از یک جراح قلب کمک بگیرد.

با این حال روند کار یک متخصص قلب و عروق عبارت است از:

1. پزشک قلب و عروق در مرحله اول باید با انجام آزمایش های لازم، وضعیت قلب بیمار را بررسی کند. و قبل از قطعی شدن جواب آزمایش ها با حدس و گمان های خودش، بیمار را نگران نکند.

2. در مرحله بعدی دکتر قلب باید آزمایش ها را بررسی کرده و معاینات فیزیکی را انجام دهد. همچنین تشکیل پرونده پزشکی برای بیمار هم بسیار مهم می باشد. در پرونده پزشکی یک گزارش کامل از تمام آزمایش ها، نتیجه معاینات، وضعیت بیمار، روش درمانی و ... نوشته می شود تا اگر در حین درمان نیاز به کمک متخصصین دیگر بود یا بیمار بنا به شرایطی مجبور به تعویض پزشکش شد، تمام اطلاعات او و روند درمانی که تا کنون طی کرده است، در دسترس باشد.

3. متخصص قلب پس از بررسی هایی که انجام می دهد یک روش درمانی را انتخاب می کند و البته باید تا جایی که امکان دارد از درمان های دارویی و غیرجراحی استفاده کرده و جراحی را به عنوان آخرین گزینه در نظر بگیرد. با این حال گاهی پیش می آید که در طول درمان بنا به شرایط پزشک تصمیم می گیرد روش درمانی را عوض کند و در این صورت بیمار باید به پزشک خودش اعتماد کرده و تابع نظر او باشد.

4 مرحله برای یافتن بهترین متخصص قلب و عروق کرج

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم سلامت قلب به عنوان حیاتی ترین عضو بدن از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل انتخاب یک دکتر خوب هم مهم می شود. بنا بر مقاله ای در مجله پزشکی everydayhealth برای پیدا کردن یک پزشک قلب خوب و ماهر باید 4 مرحله را طی کنیم که عبارتند از:

1. از توصیه های پزشک خانوادگی خودتان استفاده کنید.

اگر یک پزشک عمومی خوب یا پزشک خانوادگی دارید که شما و وضعیت سلامتی شما را می شناسد، در صورت بروز هرگونه مشکل قلبی می توانید از او راهنمایی بگیرید تا متخصص های قلبی که می شناسد و از کارشان مطمئن است را به شما معرفی کند.

2. مدارک و سابقه متخصصین قلب و عروق را بررسی کنید.

چک کردن سابقه کاری و مدارک تخصصی یک پزشک بسیار مهم است. و از آنجایی که اینترنت ابزار بسیار قدرتمندی است شما می توانید با سرچ کردن در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید.

3. یک متخصص قلب در نزدیکی خود پیدا کنید.

در گذشته شاید اگر کسی در شهر کوچکی مانند کرج زندگی می کرد، مجبور بود برای یافتن یک متخصص قلب خوب ساعت ها در راه بوده و حتی ماه ها در انتظار باشد تا بتواند از یک پزشک خوب در تهران وقت بگیرد اما امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ارائه خدمات پزشکی متنوع در شهرهای مختلف دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. و اگر شما در کرج زندگی می کنید می توانید به راحتی یک پزشک خوب در نزدیکی محل زندگی خودتان پیدا کنید. برای این کار می توانید از سایت های بانک مشاغلی مثل karajtabliq.ir استفاده کرده و لیستی از بهترین متخصص های قلب و عروق کرج را در اختیار داشته باشید. به علاوه امکان جالبی که این سایت فراهم کرده است سرچ بر اساس محله است و شما به راحتی می توانید با انتخاب محل زندگی خودتان (گوهردشت، عظیمیه، مهرشهر، فردیس و ...) به پزشک هایی در آن محل دسترسی داشته باشید.

4. پزشک را متناسب با نیازهای خودتان انتخاب کنید.

اعتماد به توصیه های دوستان و آشنایان همیشه ایده خوبی نیست. چون ممکن است نوع مشکل و نیازهای آن ها متفاوت باشد و یک پزشکی که برای مشکل آن ها عملکرد مناسبی داشته در حوزه مشکل شما تخصص و تجربه کافی را نداشته باشد. بنابراین اگر یک پزشک را انتخاب کرده اید قبل از مراجعه به او درباره سوابق و زمینه هایی که تخصص دارد تحقیق کنید. مثلا در سایت کرج تبلیغ یک توضیح خلاصه از تخصص های هر پزشک و مواردی از این دست قرار گرفته است که شما می توانید با در نظر گرفتن آن ها انتخاب بهتری داشته باشید.

در نهایت فراموش نکنید که سلامت قلب بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای داشت. بنابراین در صورت بروز هر یک از علائم نام برده شده در ابتدای مقاله، به یک پزشک قلب مراجعه کرده و از سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها