رونق بازار مریوان نیازمند بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مریوان گفت: به دلیل بسته بودن بازارچه‌های موقت مرزی(مله‌خورد و خانم شیخان)، از رونق بازار شهر مریوان اندکی کاسته شده، بنابراین بازگشایی این بازارچه‌ها ضروری است.

رونق بازار مریوان نیازمند بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی است

آزاد برتنی روز چهارشنبه اظهار داشت: کاهش رونق بازار مریوان ناشی از حذف تفاوت قیمت اجناس در این شهر با دیگر شهرهای کشور است که امیدواریم با سیاست دولت این بازار رونق بگیرد.

وی اضافه کرد: اکنون بدلیل بسته بودن بازارچه‌های موقت غیررسمی، اغلب کالاها از جمله لوازم خانگی از جنوب کشور به کردستان و مریوان وارد می‌شود که بطور قطع با توجه به کاهش تفاوت قیمت‌ها بر رونق خرید در این شهر هم تاثیر گذاشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه پیش از این بدلیل فعالیت این بازارچه‌ها، اجناس ارزانتر بدست مشتریان و مسافران می‌رسید، افزود: بیشتر مسافران اکنون برای لذت بردن از طبیعت زیبا به مریوان سفر می‌کنند و خرید کالا اولویت آنان نیست.

برتنی یادآور شد: دولت و مسوولان استانی بدنبال آن هستند بازارچه‌های موقت غیررسمی مرزی دوباره فعال شود تا از این طریق مرزنشین، تجار و واحدهای صنفی و بازاریان از منافع آن بهره ببرند.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است. این شهرستان از شمال به سقز، از شمال شرقی به دیواندره، از شرق به سنندج، از جنوب شرقی به سروآباد و از شمال غربی به دره شلیر و از غرب کشور هم به شهر پنجوین شهرستان سلیمانیه کشور عراق با ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک منتهی می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها