میزان شیوع و ابتلا به کرونا در استان گلستان کمتر از میانگین کشوری است

استاندار گلستان گفت: با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده میزان شیوع و ابتلا به کرونا در استان کمتر از میانگین کشوری است.

میزان شیوع و ابتلا به کرونا در استان گلستان کمتر از میانگین کشوری است

هادی حق شناس در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهارداشت: تلاش در عرصه پدافند غیرعامل دفاعی بدون اسلحه مهمات است و یقیناً جایی که عرق ریخته شود، خون کمتری بر زمین جاری خواهد شد.

وی گفت: کشور ما به رغم دارا بودن ظرفیت منابع نفتی، گازی، انرژی، گردشگری و کشاورزی جز 10 کشور بلاخیز جهان بوده که نیاز است توجه ویژه‌ای در تمام دستگاه‌های اجرایی به مباحث پدافند غیرعامل صورت گیرد.

وی افزود: فرمانداران سراسر استان موظف هستند در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل تمامی دستورالعمل‌ها را به دستگاه‌های اجرایی شهرستانی ابلاغ کنند.

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه اطلاع‌رسانی صداوسیما و رسانه‌های استان پیرامون ویروس کرونا مناسب بوده به طوری که منجر به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم شده و ضریب ابتلا در استان را به 1.3 درصد رسیده در حالی که متوسط کشور 10 برابر این رقم است.

وی یادآور شد: توجه رسانه ها در موضوعات پدافند غیر عامل موجب پیشگیری عمومی خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی اداراه کل دامپزشکی در مواجهه با بیماری لکه سفید که سال گذشته مزارع پرورش میگو استان در درگیر کرد، شایسته تقدیر است زیرا گلستان توانست با مقابله صحیح با بیماری لکه سفید در سال جاری به پرورش دوباره میگو بپردازد در حالیکه این بیماری در مزارع جنوب چند سال مانع پرورش میگو می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها