توزیع ۲۰ میلیارد تومان بسته معیشتی در فارس

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف فارس اعلام کرد که ار ابتدای امسال تاکنون ۵۲ هزار و ۱۹۰ بسته معیشتی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سطح استان بین نیازمندان توزیع شده است.

توزیع ۲۰ میلیارد تومان بسته معیشتی در فارس

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی چهارشنبه ۲۳ مهر در یک کنفرانس خبری به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در دوران شیوع کروناویروس توسط اوقاف فارس پرداخت و گفت: با نیات واقفان و در راستای مساعدت به مستمندان و نیازمندان، اداره اوقاف فارس با راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه، طبق دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به شناسایی نیازمندان و مستمندان کرد.

او افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون و در چند مرحله اداره کل اوقاف فارس با همکاری مشارکت‌های مردمی اقدام به راه‌اندازی ۴ کارگاه مواد ضدعفونی در سطح استان کرده است.

صفری گرایی ادامه داد: همچنین در همین مدت این اداره کل اقدام به تولید تعداد ۲۱۰ هزار و ۶۱۰ عددماسک، تعداد ۸ هزار و ۱۱۰ دستکش بهداشتی، ۱۳ هزار و ۳۳۰ لیتر مواد ضدعفونی کرد و این اقلام بهداشتی به صورت رایگان بین بقاع متبرکه و مردم بی بضاعت قرار گرفت.

معاون اداره‌کل اوقاف فارس با بیان اینکه در طول روز ۷۲۵ بقعه توسط خدام ضدعفونی می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد ۳ هزار و ۵۶۲ خانوار نیازمند پیرامون بقاع متبرکه تحت پوشش این اداره کل قرار گرفتند و ۱۰ هزار و ۹۴۴ بسته حمایتی از طریق مراکز افق بین نیازمندان توزیع شد.

صفری گرایی از توزیع ۶ هزار بسته غذا بین کارتن خواب های شیراز خبر داد و اظهار کرد: همچنین امسال ۲ هزار و ۱۰۰ پرس غذای گرم برای توزیع در مراکز درمانی که خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بودند از جمله بیمارستان‌های نمازی و حضرت علی اصغر (ع) تهیه شد.

او بیان کرد: همچنین امسال شاهد آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد به مبلغ ۷۱۰ میلیون ریال به مناسبت عید غدیر خم بودیم.

معاون اداره‌کل اوقاف استان فارس از واریز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به حساب ۴۰۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز اطلاع داد و گفت: امسال در طرح مهر تحصیلی از محل موقوفات فارس ۵ هزار و ۱۰۰ بسته بین دانش آموزان نیازمند تهیه و توزیع شد.

صفری گرایی از اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان به بیمارستان‌های نمازی، شهید فقیهی، حضرت علی اصغر (ع) در دهه اول محرم خبر داد و گفت: همچنین ۱۵ تن برنج به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بین هیئات مذهبی شیراز توزیع شد.

او همچنین از تهیه و توزیع ۲۱ هزار و ۱۹۰ بسته معیشتی و ۳ هزار و ۵۶۰ پرس غذای گرم با رعایت اصول بهداشتی و به صورت بیرون بر بین عامه مردم از محل موقوفات در ماه محرم خبر داد و جمع بسته‌های معیشتی را ۵۲ هزار و ۱۹۰ بسته با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در سطح استان اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ بسته ارزاق توسط شهرستان کازرون و ۱۵۰۰ بسته توسط موقوفه معزالوزاره در بین ایتام توزیع شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها