چطور به کمک اینترنت و با بودجه محدود، بهترین هدیه را برای دوستان خود خریداری کنیم؟

در مواقعی که موضوع مالی مطرح نیست، قطعاً هدیه خریدن را می‌توان یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا محسوب کرد، چرا که خوشحال کردن کسانی که دوستشان داریم همواره باعث خوشحالی ما خواهد شد.

چطور به کمک اینترنت و با بودجه محدود، بهترین هدیه را برای دوستان خود خریداری کنیم؟

اما اگر قصد داشته باشید با بودجه محدودی هدیه خریداری کنید، احتمالاٌ اندکی از میزان جذابیت این کار کم شده و با نگرانی کمبود بودجه مواجه می‌شوید. به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم به روش‌هایی برای خرید بهترین و مناسب‌ترین هدیه، با بودجه محدود بپردازیم؛ روش‌هایی که بیشتر در هنگام خرید آنلاین کاربرد خواهند داشت.

هدیه‌ای بسازید!

قبل از آنکه به سراغ خرید آنلاین برویم، پیشنهاد دیگری برایتان داریم! اگر توانایی ساخت هر نوع کالایی را دارید، می‌توانید با هدیه دادن یک دست­سازه به عزیزانتان، آن‌ها را بیشتر از هر زمان دیگری خوشحال کنید.

هر کسی که شما را دوست داشته باشد، از زمانی که برای مورد ساخت هدیه صرف کرده‌اید، لذت خواهد برد. پس اگر توانایی ساخت محصولی کاربردی یا زیبا را دارید، وقت را تلف نکنید. با ساخت یک هدیه، هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید و هم هدف اصلی‌تان را که خوشحال کردن عزیزانتان است محقق کرده‌اید.

کارت هدیه فروشگاه محبوب!

بسیاری از افراد، علاقه‌ای به کادو دادن کارت هدیه به عزیزان خود را ندارند و تصور می‌کنند با این کار، تلاشی برای هدیه او نکرده‌اند، اما این روزها مبحث کارت هدیه هم با گذشته بسیار متفاوت شده است.

برای مثال، شما می‌دانید دوستتان کالایی را علاقه دارد که بودجه شما کفاف خرید آن را نمی‌دهد، اما می‌توانید از یک فروشگاه اینترنتی که آن کالا را موجود دارد (مانند دیجی‌کالا) کارت هدیه‌ای به اندازه بودجه خود خریداری کنید و به او هدیه دهید. به این ترتیب شما به روش سنتی هدیه دادن وجه نقد عمل نکرده‌اید، بودجه خود را در نظر گرفته‌اید و در نهایت نیز به خرید کالای موردنظر او کمک کرده‌اید، یک تیر و چند نشان !

استفاده از منوهای کاربردی!

تفاوتی ندارد فروشگاه آنلاینی که قصد خرید هدیه از آن را دارید، در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند، عموماً تمامی فروشگاه‌های آنلاین، منویی در رابطه با خرید هدیه یا انتخاب کالاهایی با رنج قیمتی مشخص دارند که می‌توانید با توجه به دسته‌بندی هدیه‌ای که قصد خرید آن را دارید، منوی مورد نظر را انتخاب و در نهایت خرید خود را انجام دهید.

به‌طور مثال در دیجی‌کالا، منویی با عنوان تخفیف‌ها و پیشنهاد‌ها وجود دارد که می‌توانید با استفاده از لیست دسته‌بندی‌های موجود در این منو، اقدام به خرید کالای مناسبتان برای هدیه، در دسته کالاهای دارای تخفیف داشته باشید و در نهایت با استفاده از کمترین بودجه ممکن، بهترین هدیه را خریداری کنید.

علاوه بر این بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، بخشی با عنوان «کادو یاب» یا «انتخاب هدیه» دارند که در این بخش‌ها می‌توانید با توجه به جنسیت فرد کادو گیرنده و البته بودجه‌تان، کادوی مناسبی را انتخاب کنید.

استفاده از فیلتر قیمت!

در برخی مواقع دقیقاً می‌دانیم به دنبال چه کالایی می‌گردیم، اما بودجه ما محدود است و نمی‌توانیم از میان برندهای برتر، بهترین کالا را انتخاب و بدون دغدغه خریداری کنیم. در چنین شرایطی می‌توانید فروشگاه آنلاین مورد نظر خود را باز کنید و به سراغ دسته‌بندی کالایی که می‌دانید هدیه گیرنده به آن علاقه دارد بروید. حال در چنین شرایطی می‌توانید از فیلترهای موجود در فروشگاه آنلاین استفاده کنید و درنهایت، با بودجه محدود، بهترین و مناسب‌ترین هدیه را خریداری کنید.

در فروشگاه‌های آنلاین عموماً بخشی با عنوان فیلتر قیمت وجود دارد که در آن می‌توانید بودجه خود را اعمال کنید تا تنها کالاهای آن بازه قیمتی به شما نمایش داده شود، حال با استفاده از فیلتر مرتب‌سازی بر اساس محبوب‌ترین یا پرفروش‌ترین، می‌توانید مناسب‌ترین کالای بودجه‌تان را پیدا کنید.

استفاده ار نمودار قیمت محصول

به لطف اینترنت و فروشگاه­های اینترنتی ، دسترسی به قیمت تمامی کالاها و نمودار قیمت آن­ها در چند سال گذشته برای ما امکان­پذیر شده است. این امکان یک ویژگی منحصر به فرد در فروشگاه­های آنلاین بوده که به تصمیم‌گیری هوشمندانه و خرید آگاهانه مشتری کمک کند.

به عنوان مثال در دیجی­کالا شما می‌توانید نمودار قیمت کالا را در کنار هر محصولی که به فروش می‌رسد، ببینید. اعداد مشخص شده در نمودار قیمت کالا، نشان‌دهنده کمترین قیمتی است که یکی از فروشندگان در طول هر روز آن کالا را با آن قیمت فروخته است. خطوط آبی رنگ نمودار قیمت نشان‌دهنده قیمت عرضه کالا بعد از تخفیف و خط چین‌های خاکستری رنگ قیمت قبل از تخفیف را نشان می‌دهد.

نشان دادن نمودار قیمت کالاها نشانه شفافیت فروشگاه­های آنلاین و به اشتراک‌گذاری فرایند تغییر قیمت‌ها به صورت روزانه است که در شرایط کنونی اقتصاد کشور ما، می‌تواند تضمین‌کننده خرید آگاهانه باشد.

به نظرات کاربران توجه کنید!

بازگردیم به مثال دیجی­کالا؛ در اکثر فروشگاه­های آنلاین، تمامی محصولات دارای کامنت‌هایی هستند که این کامنت‌ها توسط افراد مختلفی که محصول را خریداری کرده‌اند گذاشته‌شده است. براساس گزارش سالیانه دیجی­کالا، در سال 98 مجموعا بیش از 5 میلیون نظر در مورد کالاهای موجود در سایت ثبت کرده اند. مطالعه این نظرات می­تواند بهترین راهنما برای انتخاب محصول مد نظرتان باشد. به این ترتیب شما می‌توانید بهترین کالا را با توجه به تجربه مصرف‌کنندگان خریداری کنید.

در نهایت این شما هستید که می‌توانید از همه این امکانات بهره‌مند شوید و با استفاده از کارت­های هدیه فروشگاه­ها، مطالعه نظرات کاربران، بررسی نمودار قیمت محصول، امتیاز فروشندگان مختلف، شرایط ارسال کالا و ... برای انتخاب کالای مورد نظر، تصمیم بگیرید.

به یاد داشته باشید که مهم‌ترین بخش در انتخاب مناسب‌ترین هدیه، آشنایی کافی با سلیقه فرد کادو گیرنده است و موضوع مالی معمولاً در درجه دوم قرار دارد، چرا که ممکن است شما هزینه گزافی را برای خرید یک هدیه پرداخت کنید اما آن کالا برای فرد هدیه گیرنده مناسب نباشد و عملاً شما از هدف اصلی که خوشحالی آن فرد است، دور بمانید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها