بخشدار مرکزی گچساران :

جنگل‌های گچساران پس از ۳ شبانه روز همچنان در آتش می سوزند

بخشدار مرکزی گچساران گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات این شهرستان پس از سه روز همچنان ادامه داد.

جنگل‌های گچساران پس از ۳ شبانه روز همچنان در آتش می سوزند

"فرج الله استلاحی" در گفت و گویی افزود: این آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به شهر دوگنبدان در ضلع شمالی پتروشیمی پس از سه روز همچنان ادامه دارد.
وی در خصوص علت آتش سوزی اظهار کرد: علت آتش سوزی دقیق مشخص نیست اما احتمال دارد که بعلت سهل انگاری کسانی که برای چیدن میوه‌های کوهی اقدام به روشن کردن آتش کردند این آتش سوزی رخ داده باشد.
بخشدار مرکزی گچساران خاطرنشان کرد: آتش سوزی به علت وزش باد و سخت گذر بودن منطقه چندین بار خاموش شده اما آتش دوباره از جاهای دیگر شعله ور شد.
استلاحی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای زیادی از نیروهای ادارات شهرستان، منابع طبیعی، محیط زیست و ستاد مدیریت بحران استان و نیروهای مردمی در حال تلاش برای خاموش کردن آتش منطقه هستند.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از امروز جمعه۲۵ مهرماه بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای انتقال نیرو و تجهیزات به ارتفاعات محل آتش سوزی اعزام شد. همچنین با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سنگین و لودر اقدام به ایجاد آتش بر در محل آتش سوزی کرده ایم.
بخشدار مرکزی گچساران در رابطه با میزان خسارات وارده این آتش سوزی بیان کرد: میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی به جنگل‌ها و مراتع منطقه هنوز مشخص نیست و پس از بررسی‌ها و ارزیابی دقیق مشخص می شود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها