آخرین وضعیت یوزپلنگ‌های منتقل شده به توران

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست درباره آخرین وضعیت یوزپلنگ‌های منتقل شده به توران توضیح داد.

آخرین وضعیت یوزپلنگ‌های منتقل شده به توران

شهاب الدین منتظمی با اشاره به ابلاغ دستور العمل‌های خاص برای باغ وحش‌های کشور اظهار کرد: به صورت ماهانه باغ وحش‌های کشور در حال رصد هستند و تا سه هفته دیگر پاسخ استان‌ها درخصوص رعایت و عدم رعایت باغ وحش‌ها به دستورالعمل‌ها به سازمان محیط زیست داده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ها شامل شرایط نگهداری، تغذیه، قفس‌ها و ... می‌شود بیان کرد: باید این موضوع بررسی شود که باغ وحش‌ها چقدر توانسته اند که دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه تعطیلی باغ وحش‌ها راه حل مناسبی برای مقابله با باغ وحش‌های غیر استاندارد نیست، گفت: در صورت عدم رعایت باغ وحش‌ها به قوانین، با رعایت ملاحظات زیست محیطی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

منتظمی درباره آخرین وضعیت یوزپلنگ‌های منتقل شده به توران ، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت خوبی دارند و منتظر هستیم تا ببینیم کوشکی در شرایط تکثیر می‌تواند باردار شود یا نه با اینکه می‌دانیم برای کوشکی سخت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عباس
    0

    ما درایران باغ وحش نداریم بلکه زندان وحش داریم.حیوانی مانند شیر را که درگستره 50 کیلومتر تردد می کند رادریک قفس 20 متری زندانی می کنند واسمش را می گذارند باغ وحش!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها