۳ مجتمع تجاری در شاهین‌شهر نیازمند ایمن‌سازی هستند

رئیس سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر گفت: میزان همکاری مالکان مجتمع‌های تجاری با سازمان آتش‌نشانی برای ایمن‌سازی تاکنون، حدود ۱۰ درصد بوده که در صورت اقدام نکردن به ایمن‌سازی از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می شود.

۳ مجتمع تجاری در شاهین‌شهر نیازمند ایمن‌سازی هستند

آتش‌پاد دوم مجتبی رستمی با بیان اینکه ۳ مجتمع تجاری در شاهین‌شهر نیازمند بازنگری در تجهیزات و ایمن‌سازی هستند، اظهار کرد: پس از حادثه پلاسکو بسیج عمومی برای شناسایی اماکن حادثه‌خیز در شاهین‌شهر ایجاد شد، که پس از شناسایی و معرفی به شهرداری برای ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌ها به آنان اخطار داده شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر، میزان تجهیزات آتش‌نشانی شاهین‌شهر را مطابق با نیاز شهر دانست و ادامه داد: تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر نیازمند مرمت، به روز رسانی و بازسازی است و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، شهرداری‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امکان به روز رسانی و مرمت مهیا نیست، اما این تجهیزات در حال حاضر پاسخگوی نیاز شهر و شهروندان است.

رستمی اعزام نیروهای آتش‌نشانی برای عملیات‌های جاده‌ای، شهرک‌های صنعتی و نجات حیوانات خانگی را از چالش‌های سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های هلال احمر نسبت به تعداد خیابان‌های اصلی و آزادراه‌های محدوده شاهین‌شهر کم هستند و با توجه به اینکه هلال احمر موظف به ارائه خدمات در حوادث جاده‌ای و شهرک‌های صنعتی اطراف شاهین‌شهر است، اما در صورت نیاز و درخواست کمک، از سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر به محل مورد نظر نیرو اعزام می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر، با اشاره به آغاز فصل سرما و نزدیک شدن حیوانات نظیر گربه و ... به شهروندان برای یافتن غذا و پناهگاه، افزود: دیگر چالش سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر درخواست کمک‌های متعدد شهروندان برای ورود حیوانات خانگی به کانال‌های کولر، لوله‌های بخاری و بالا رفتن آن‌ها از درخت است، که علاوه بر زمان‌بر بودن عملیات نجات، گاهی با وقوع حادثه‌ای در شهر نیز هم‌زمان بوده ‌است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درخواست‌های نجات حیوانات متعلق به گربه است، از شهروندان درخواست کرد با دادن غذا به آن‌ها، باعث نزدیکی شدنشان به بستر زندگی شهروندی نشوند و در صورت ورود گربه‌ها به محل‌های گرم نظیر موتور ماشین، داخل خودرو و ... حیوانات را رها و مشکل را حل کنند.

رستمی با اشاره به خدمات‌رسانی سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر به ۱۰۴۰ حادثه و اطفای ۴۱۷ حریق، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر با ۱۰۰ پرسنل در ۴ ایستگاه آتش‌نشانی به شهروندان شاهین‌شهر، خدمات ارائه می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر با بیان اینکه در شاهین‌شهر ۸۱ نیروی عملیاتی خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: از سال گذشته تاکنون در عملیات‌ مختلف نیروهای آتش‌نشانی ۳۵۴ مرد و ۳۱۱ زن نجات یافته‌اند و به ۸۸ مرد و ۲۹ زن مجروح خدمات ارائه شده است، همچنین متأسفانه ۲۱ مرد و ۳ زن در حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

رستمی بر اطمینان از ایمنی وسایل گازسوز، بررسی لوله‌های بخاری، نصب لوله H بر روی دودکش‌ها، اتصال و استحکام لوله‌های بخاری، استفاده از بست در شیرهای گاز ورودی بخاری‌ها و تست شیرهای گاز متصل به لوله‌های بخاری با آب و صابون تأکید کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها