اجرای طرح «پیوند آسمانی» برای ترویج ازدواج آسان در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان از اجرای طرح «پیوند آسمانی» برای ترویج ازدواج آسان و کمک به زوج‌های نیازمند در استان خبر داد.

اجرای طرح «پیوند آسمانی» برای ترویج ازدواج آسان در زنجان

حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: بخش فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه طرح‌های مختلفی برگزار می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح مودت، دست‌های مهربانی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، مهر تحصیلی و پیوند آسمانی اشاره کرد که در مناسبت‌های مختلف هر کدام به اجرا درمی‌آید.

وی در مورد طرح «پیوند آسمانی» ابراز کرد: این طرح با هدف اجرای امینانه نیات واقفان، حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در سراسر کشور اجرا می‌شود و موضوع ازدواج و تامین جهیزیه یکی از نیازهای جامعه امروز به‌شمار می‌آید که لازم است وقف‌های جدید به این موارد سوق یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه استان امسال با شعار «هر امامزاده یک جهیزیه» هیئت امنا و خیران را جهت شرکت در این طرح ترغیب کرده است و مراکز افق بقاع متبرکه شاخص نیز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محله‌های اطراف را شناسایی و برای حل آن‌ها راهکار ارائه می‌دهند.

این مسئول به راه‌اندازی یک مرکز خیریه اشاره کرد و گفت: امسال با مشارکت این مرکز برای ۱۱ زوج با ۲۹۰ میلیون تومان جهیزیه تهیه شده است. همچنین مردم خیر در قالب طرح مودت تا کنون ۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برای ساخت مساجد و بهسازی امامزادگان کمک کردند.

کرمی با اشاره به اینکه حمایت از ایتام و کمک به فقرا یکی از سفارشات دین مبین اسلام است، یادآور شد: طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان برای کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: همه استان‌هایی که موقوفه دارند و استان‌هایی که فاقد موقوفه هستند تحت پوشش طرح «دست‌های مهربانی» قرار دارند و برای همه استان‌ها از محل مشارکت‌های مردمی و خیران سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است و این طرح با مشارکت ۶۵۰ خیر و با کمک ۵۰۰ میلیونی همراه بود. همچنین ۵ زندانی هم آزاد شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به احیای حقوق موقوفات تاکید کرد و گفت: اداره‌کل اوقاف بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی طلب دارد و هدف ما برای وصول مطالبات و اجرای نیات واقفان تعامل است و با توجه به موازین قانونی با موقوفه‌خواران برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقف‌های مشارکتی یکی از رویکردهای اوقاف و امور خیریه در راستای جلب کمک‌های مردم و ماندگار کردن این خدمات است، تصریح کرد: در سال جدید ۱۶ وقف جدید به ثبت رسیده که از جمله مهمترین آن‌ها وقف آب، سهام بورس و ... اشاره کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها