قیمت خودروهای وارداتی به خودروهای لوکس نزدیک شد

خودروهای چند ۱۰ میلیاردی در بازار ایران

رصد خودروها لوکس در بازار نشان دهنده آن است که قیمت «بنز AMG SLS» حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان چکش خورده است.

خودروهای چند ۱۰ میلیاردی در بازار ایران

ممنوعیت واردات خودرو موجب شد تا شنیدن رقم های میلیاردی برای خودروهای وارداتی در بازار کاملا طبیعی باشد؛ اما تعیین قیمت های چند 10 میلیاردی برای برخی از خودروهای لوکس در بازار هنوز شوک آور است.

این ممنوعیت حتی سبب شده تا خودروهایی که در رده خودروهای لوکس قرار ندارند نیز با قیمت های میلیاردی کمی ارزان تر از خودروهای لوکس در بازار خرید و فروش شوند با این شرایط می توان گفت این روزها قیمت های چند میلیاردی تنها به خودروهای لوکس اختصاص ندارد و شرایط موجب شده تا تعداد زیادی از خودروهای وارداتی طعم میلیاردی شدن را بچشند.

بنز AMG SLS؛ گران ترین خودرو در بازار

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در حال حاضر حداقل قیمت «بنز AMG SLS »عنوان بالاترین قیمت خودرو را یدک می کشد؛ این خودرو قیمتی حداقل در حدود 20 تا 30 میلیارد تومان میان خریدار و فروشنده معامله می شود اما قیمت آن قطعی نیست.

اما دومین خودرو گران قیمت حاضر در بازار کشور به خودرو رنجور 2010 باز می گردد؛ خودرویی که به تعداد محدود در بازار وجود دارد و این امر موجب شده تا حداقل قیمت آن 18 میلیارد تومان باشد؛ البته در خصوص این خودرو نیز ذکر این نکته ضروری است که قیمت این خودرو نیز با توجه به تعداد اندک آن در بازار توسط خریدار و فروشنده تعیین می شود.

پورشه و لندرور رقیب یکدیگر

خودروی های گران بعدی به دو خودرو BMW مدل 2012 M6 و لندرو ایووک باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حاضر این خودرو با قیمت 18 میلیارد تومان در بازار بین خریدار و فروشنده قیمت می خوردند و در خصوص این دو خودرو باید این نکته را نیز در نظر گرفته که تعیین کننده نهایی قیمت این دو خودرو خریدار و فروشنده است.

قیمت پورشه مدل 911 نیر در حال حاضر با قیمت حدود 12 میلیارد تومان میان خریدار و فروشنده تعیین می شود و لکسوس مدل LX 770 حداقل قیمتی در حدود 11 میلیارد تومان را به خود گرفته است.

در خصوص قیمت های ذکر شده این نکته را باید در نظر گرفت که میزان کارکرد در تعیین قیمت نهایی خودروها بسیار تاثیرگذار است.

میلیارد

منبع: اقتصادنیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    قیمت‌‌سواری‌پیکان‌چند؟؟؟؟؟؟؟

  • 007.8
    0

    ممنونم که مارو آگاه کردین با این قیمتهای ارزون با حقوق کارگری و معلمی دو نفری کار کنیم 100 سال پس انداز مطلق کنیم کدوئمشو میتونیم بخریم عزیز من !؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      گزینه آخر .. همه‌ی هیچکدام از موارد

  • کاربر ناشناس
    0

    گروه خونی بااین ماشینها واقعا برای فقرا قبره

  • داروغه
    0

    بزودی باید تو چندتا سوراخ قایمشون کنند .ببینید کی گفتم

  • جلال زرین
    0

    بهتراست برای صاحبان این ماشینهای جاده اختصاصی هم ترتیب دادتا آقا یان دررانندگی دچار مشکل نشوند

  • ناشناس
    0

    اون زمانی که این ها را وارد می کردند می گفتند می خواهند با فساد و انحصار مبارزه کنند و یک جو رقابتی میان خودروسازان ایجاد کنند.

  • کاربر ناشناس
    0

    کاری به قیمتها ندارم ولی اونجایی که میگن حداقل قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد، یعنی چی؟؟! بین ۲۰ تا ۳۰, اختلاف ۱۰ میلیارد تومانی هستا!!! یعنی ۱۰۰ میلیارد ریال پول رایج مملکت!! یعنی یه جا حداقل قیمت ۲۰ میلیارده چند خیابون بالاتر حداقل قیمت ۳۰ میلیارد؟ خخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها