قیمت مرغ در بازار؛ کاهش قیمت در راه است؟

رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: با توجه به تعیین قیمت جدید و تخصیص سهمیه نهاده دامی، انتظار می‌رود بازار مرغ بهبود یابد.

قیمت مرغ در بازار؛ کاهش قیمت در راه است؟

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گویی، با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به چند روز اخیر تغییری نداشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار تا ۲۵ هزار تومان است.

وی عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر را گرانفروشی دانست و افزود: دستگاه‌های مسئول با اعمال نظارت دقیق باید از تخلف مغازه داران جلوگیری کنند.

اسداله نژاد ادامه داد: با وجود افزایش قیمت تولید دان آماده، مرغداران همچنان منتظر قیمت مصوب جدید مرغ هستند که امیدواریم با تعیین قیمت جدید و تخصیص سهمیه نهاده به واحد‌های تولیدی، روند بازار به تدریج بهتر شود.

این مقام مسئول درباره آینده بازار نهاده‌های دامی‌بیان کرد: با توجه به عزمی که برای تامین نهاده دامی با نرخ مصوب ایجاد شده است، انتظار می‌رود قیمت تمام شده تولید و همچنین نرخ نهایی مرغ در بازار کاهش یابد.

وی نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با تامین ۴۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب، قیمت تمام شده تولید در همین حد خواهد بود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اتخاذ سیاست گذاری نادرست مسئولان منجر به ایجاد بحران در بازار مرغ خواهد شد.

وی نسبت به بی توجهی مسئولان نسبت به آینده تولید گفت: بی توجهی مسئولان امر به بخش تولید، تبعاتی همچون بحران شدید مرغ را در بر دارد که دولت باید پاسخگو باشد چرا که سهل انگاری دولت این چالش را ایجاد کرده است.

اسداله نژاد از افزایش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر در بازار افزایش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب فاصله دارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمد
    0

    دولت نباید به مرغداران سوبسید بدهد دولت این سوبسید را مستقیم به مردم بدهد مردم هم مرغ را به قیمت أزاد بخرند حالا دولت سوبسید می دهد ولی مردم هم باید مرغ آزاد بخرند

  • محمد
    0

    یکی از همکاران گفت جمعه گذشته فرزندان و نوه هایم را که معمولا جمعه ها دعوت می کردم دیگر دعوت نکردم چون دو عدد مرغ 110 هزار تومان دو کیلو برنج 60 هزار تومان سالاد هم حداقل 10 هزار تومان می شود دیگر امکانش نیست

  • علی
    0

    بر پدر دروغگو لعنت

  • کاربر ناشناس
    0

    چرادرسوپرمارکتها وشهرهاکیلویی بیست وهفت هزارتومان میفروشنند

  • ناشناس
    0

    تو خواب ببنید ارزانی را دگردر مملکتمون هرگز نخواهیم دید چه کشوری داشتیم چه شد چه بودیم چه شدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها