گندزدایی و ضدعفونی کامیون ها در پایانه های مرزی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در پایانه‌های مرزی استان گندزدایی و ضدعفونی کامیون‌های داخل پایانه و بازارچه انجام می شود.

گندزدایی و ضدعفونی کامیون ها در پایانه های مرزی کرمانشاه

با توجه به شیوع ویروس کرونا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در حوزه های مختلف اقداماتی را برای مقابله با این ویروس انجام داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: در حوزه اقتصادی هنگام شیوع بیماری با توجه به کاهش حجم تردد مسافر و برای توزیع عادلانه درآمد میان ناوگان مسافربری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و نوبت دهی ناوگان انجام شده همچنین پیگیری های لازم برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در دستور کار قرار دارد.

وی از برگزاری نشست مشترک با انجمن‌های صنفی، شرکتها و موسسات حمل و نقل مسافر درباره نحوه فعالیت و اعزام ناوگان اتوبوسی با توجه به ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

کرمی خاطرنشان کرد: در حوزه رانندگان ناوگان علاوه بر تشکیل تیم‌های بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در بخش های حمل و نقل برون شهری استان، برخورد قانونی با رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نکنند انجام خواهد شد.

وی از الزام به ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل قبل از اعزام و همچنین الزام شرکت‌ها و موسسات صادر کننده صورت وضعیت به توزیع ماسک، دستکش و پد الکلی میان مسافران و رانندگان و تمدید غیرحضوری کارت هوشمند رانندگان در سامانه جامع کارت هوشمند خبر داد.

کرمی عنوان کرد: در حوزه پایانه‌های مرزی استان گندزدایی و ضدعفونی کامیون‌های داخل پایانه و بازارچه با همکاری شهرداری و فرمانداری های محل همچنین ضدعفونی سالن های پایانه های مرزی و تجهیزات موجود انجام می شود.

کرمی گفت: در حوزه پایانه‌های عمومی بار کرمانشاه نیز علاوه بر ضدعفونی کردن سالن اعلان بار و محل تجمع رانندگان، دفاتر کار اداری و دفاتر کار شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی کارگران و سرویس‌های بهداشتی محل نیز گندزدایی می شوند.

وی از گندزدایی محوطه پایانه بار به صورت روزانه خبر داد و افزود: استفاده از دستگاه های پوز در دفاتر شرکتهای حمل و نقل و تشکل‌های صنفی جهت انجام تراکنش‌های مالی و حذف پرداخت‌های نقدی، کاهش ساعت کار سالن اعلام بار و ایجاد تهویه مناسب، نظافت و ضدعفونی سطوح در تماس و اجرای سامانه صدور بارنامه الکترونیکی به منظور حذف برنامه های کاغذی و جلوگیری از انتشار آلودگی در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی گفت: در پایانه های عمومی مسافربری کرمانشاه نیز فروش حضوری بلیت حذف و اطلاع رسانی در خصوص تهیه بلیت اینترنتی انجام شده همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله‌گذاری تردد ناوگان مسافربری و نوبت‌دهی اعزام ناوگان اتوبوسی با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکتها و موسسات حمل و نقل مسافر در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از الزام به ضدعفونی کردن سالن محل فعالیت شرکت‌ها، دفاتر، شرکتهای حمل و نقل و تشکل‌های صنفی و سرویس‌های بهداشتی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ناوگان اتوبوسی و مسافربری توسط تیم‌های مستقر در پایانه شهید کاویانی قبل از اعزام به سفر به دفع روزانه پسماندهای موجود در ناوگان مسافربری به صورت بهداشتی ملزم شده اند.

کرمی گفت: در حوزه اطلاع رسانی نیز ابلاغ بخشنامه های مربوط به انجمن صنفی و صنوف مرتبط، تهیه و نصب بیلبوردهای اطلاع‌رسانی درخصوص کاهش سفر، اطلاع‌رسانی درباره تهیه بلیت با مراجعه به سامانه های اینترنتی از طریق رسانه‌های جمعی و نصب بنر و توزیع بروشور در سطح پایانه‌های مرزی، بار و مسافر استان به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شده است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها