ترمز صعود طلای جهانی کشیده شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در آستانه ضرب الاجل برای توافق در خصوص بسته کمک مالی جدید کرونا در آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاهش پیدا کرد.

ترمز صعود طلای جهانی کشیده شد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۰۹۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹۰۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته پنج دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافته و در ۱۹۱۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

برایان لان، مدیرکل شرکت گولد سیلور سنترال درباره اوضاع بازار اظهار کرد: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سرمایه گذاران زیادی در حاشیه بازار هستند و تصویب بسته کمک مالی باعث خواهد شد طلا در محدوده معاملات ۱۸۸۲ تا ۱۹۳۲ دلار، قیمت بالاتری را امتحان کنند.

سخنگوی نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: پلوسی و استیون منوچین، وزیر خزانه داری همچنان در تلاش برای کاستن از اختلاف نظرشان هستند. پلوسی امیدوار است تا پایان روز سه شنبه مشخص شود بسته کمک مالی می تواند پیش از انتخابات سوم نوامبر تصویب شود یا خیر.

آوتار ساندو، مدیر کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز گفت: بسته کمک مالی از سوی دموکراتها می تواند معاملات فلزات ارزشمند را احیا کند.

طلا در بحبوحه تورم بالا و کاهش ارزش پول در پی اقدامات محرک مالی کم سابقه ای که در سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمده اند، پناه مطمئن برای حفظ سرمایه محسوب می شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر مناظره نهایی میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکرات وی در روز سه شنبه هستند.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جاری در برابر رقیبانش ثابت بود و بازارهای سهام آسیایی با تجدیدنظر سرمایه گذاران در ریسکهای موجود در آستانه انتخابات آمریکا، نزول کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۴۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۸۵۶ دلار و ۷۱ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۳۴۵ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها