مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

پرداخت ۸۲۵ میلیارد ریال وام به خسارت‌دیدگان کرونا در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: که تاکنون به ۶ هزار و ۴۳۲ فرد و کارفرمای خسارت دیده ناشی از شیوع کرونا، معادل ۴۹ درصد کل خسارت دیدگان این بیماری منحوس در استان، ۸۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

پرداخت ۸۲۵ میلیارد ریال وام به خسارت‌دیدگان کرونا در گلستان

سعید مازندرانی روز سه ‌شنبه اظهار داشت: به سبب همه گیری شیوع کووید ۱۹ در کشور و گلستان در مجموع ۱۱ هزار و ۵۵۳ فرد و کارفرمای واحدهای تولیدی استان خسارت دیدند که با تشکل پرونده برای دریافت یک‌هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با اشاره به مهلت باقی مانده (پایان آبان ماه امسال) جهت بهره‌مندی از تسهیلات کرونا، از خسارت دیدگان معرفی شده به بانک‌ها درخواست کرد تا با مراجعه به بانک و تکمیل مدارک مورد نیاز، نسبت به دریافت تسهیلات خود اقدام نمایند.

مازندرانی، سقف تسهیلات پیش بینی شده برای هر فرد فعال در واحدها و کارگاه‌های خسارت دیده از کرونا را ۱۶۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: رانندگان تاکسی، صاحبان رستوران‌ و هتل‌داران، آموزشگاه‌های آزاد، مهدهای کودک، مدارس غیرانتفاعی و باشگاه‌های ورزشی از مهمترین گروه‌های خسارت دیده از کرونا در استان می‌باشند که مشمول دریافت تسهیلات هستند.

وی، پرداخت سه ماه حق بیمه برخی مشاغل خاص مانند فعالان عرصه فرهنگ و هنر، تعویق سه ماهه پرداخت اقساط تسهیلات اشتغال روستایی، پرداخت ۳۰ درصد حقوق و ۲ سال سهم بیمه کارفرمایانی که نیروهای جوان و فارغ التحصیل دانشگاهی استخدام کنند را از دیگر اقدامات حمایتی دولت برای کمک به حفظ اشتغال گلستان در دوران کرونا اعلام کرد.

مازندرانی همچنین گفت که به افزون بر ۲۰ هزار فرد متقاضی دریافت بیمه بیکاری سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت در استان گلستان، ۱۸۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم روز دوشنبه گفت: با فوت ۳۳۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها