رئیس سرویس جاسوسی استرالیا:

سطح جاسوسی‌ها از دوران جنگ سرد بالاتر است

رئیس سرویس جاسوسی استرالیا امروز (سه‌شنبه) در جمع قانونگذاران کشورش با بیان اینکه سطح جاسوسی در استرالیا از دوران جنگ سرد بالاتر رفته است، هشدار داد که شهروندان از سوی قدرت‌های خارجی مورد نظارت و آزار قرار گرفته‌اند.

سطح جاسوسی‌ها از دوران جنگ سرد بالاتر است

چندین سیاست‌مدار در سراسر طیف ایدئولوژیکی استرالیا، در تحقیقاتی در مورد عملیات نفوذ خارجی مشکوک به‌ویژه آنچه به چین نسبت داده می‌شود، درگیر هستند. روسای سرویس‌های جاسوسی استرالیا هم درباره این تهدید صحبت کرده‌اند.

مایکل بورگس، مدیر سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا گفت: تعداد بیشتری جاسوس و عوامل نیابتی آن‌ها، نسبت به زمانی که در اوج جنگ سرد وجود داشت، در حال انجام فعالیت علیه منافع استرالیا هستند. گروه‌های دور از وطن که در استرالیا زندگی می‌کنند، توسط دولت‌های خارجی مورد نظارت و آزار قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فرانسه با انجام یک بررسی مدعی شد که تبعیدی‌های قومی اویغور از منطقه سین‌کیانگ هنگام زندگی در استرالیا یا دیگر کشورهای دموکراتیک، هدف قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود برخی دانشجویان هنگ‌کنگی که در دانشگاه‌های استرالیا ثبت‌نام کرده‌اند، بعد از اعتراضات طرفدار دموکراسی سال گذشته در هنگ‌کنگ، از ارعاب خانواده‌هایشان خبر داده‌اند.

این مقام اطلاعاتی ارشد استرالیا در سخنرانی خود در کانبرا مستقیما از کشوری نام نبرد اما گفت نظارت خارجی و تهدید گروه‌های دور از وطن دست‌کمی از حمله به تمامیت استرالیا ندارد. وی اظهار کرد: اینکه مردم در استرالیا فقط به خاطر حمایت از اصلاحات اقتصادی یا انتقاد از آزارهای حقوق بشری تهدید می‌شوند، قابل قبول نیست.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها