اُفت نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟

دلار امروز ۲۹ مهر با کاهش قیمت مواجه شده است و همین امر منجر به تفاوت میان نرخ خرید و فروش برخی صرافی‌ها شده است.

اُفت نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟

پس از مدت‌ها امروز (۲۹ مهر)، قیمت دلار کاهش یافته و دلار در صرافی ملی۲۶۸۰۰ تومان و فروش آن به ۲۸۹۸۰ تومان رسید.

البته برخی از کانال‌ها از این موضوع سوء استفاده کردند و عکس‌هایی مبنی بر"صف‌های طولانی برای فروش دلار" را انتشار داده اند که با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان از صرافی‌های مختلف مشخص شد این عکس‌ها کاملا تقلبی بوده و در شب گذشته کسی درب صرافی‌ها برای فروش دلار صف نبسته است.

چرا قیمت خرید و فروش در صرافی ملی ۲ هزار تومان تفاوت دارد؟

این نکته قابل ذکر است که خرید و فروش ارز در صرافی ملی حدود ۲ هزار تومان تفاوت قیمت دارد؛ در حالی که در تماس با صرافی‌های دیگر متوجه شدیم آن ها تفاوت خرید و فروش حداکثر ۵۰۰ تومان است، با یکی از صرافی‌های تهران تماس گرفته و دلیل این تفاوت را جویا شدیم. این صراف معتقد بود دلیل این امر کاهش تقاضا برای خرید است. همچنین در مقابل کاهش تقاضای خرید از بازار، صرافان را مجبور به ارز ارزان از مشتریان می‌کند.

اُفت نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟

یوسف کاووسی کارشناس مسائل اقتصادی و مدیرکل اسبق بازرسی و حسابرسی داخلی بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه باشگاه خبرنگاران جوان با بررسی این موضوع می‌گوید: این تفاوت قیمت در خرید و فروش دلار توسط صرافی ملی درست نیست و به نظر می رسد خبر از ادامه دار بودن کاهش نرخ ارز می دهد.

وی ادامه داد: تقاضا برای دلار در بازار کم است، اما دلیل نمی‌شود که صرافی ملی بین خرید و فروش ارز ۲ هزار تومان تفاوت بگذارد.

در پایان به نظر می‌رسد بازار ارز همچنان در حال سقوط است و به عقیده برخی از کارشناسان امکان دارد قیمت دلار تا مرز ۲۳_۲۴ هزار تومان کاهش پیدا کند؛ بنابراین بهتر است مردم از خرید و فروش‌های هیجانی در بازار ارز اجتناب کنند.

اُفت نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟

*َشایعه تجمع درب صرافی ها

هر چند که این عکس شایعه صف فروش دلار در درب صرافی در فضای مجازی عنوان می کرد اما امروز ریزش نرخ دلار منجر شد تا دلالان به تکاپوی فروش ارز خود در بازار بیفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمود
    0

    تا دم خونه همتی

  • ناشناس
    0

    دلار هزار تومان پایین آمده به زرنا گذشتن اما سهام شرکتهای تولیدی را 70 درصد پایین آوردند هیچ نمیگویند.......

  • رضا.
    0

    تا آنجا که دلارهای 32 هزارتومانی خریداری شده دست دلال و مردم که از ترس ریزش قیمتها را بفروشند و این دلار با قیمت پایین سر از خزانه بانک مرکزی درمیآورد و با شوک بعدی همین دلار ها با قیمت چند هزار تومان بیشتر در بازار فروخته میشود و مثل همیشه دولت میلیارد ها تومان صاحب میشود و با آن کسری بودجه خود را موقت پوشش میدهد و این حلقه ادامه دارد و این مردم هستند که روز به روز فقیرتر میشوند.

  • کاربر ناشناس
    0

    ایشالا که دلارطوری بیاد پایین که دولت وکسانی که دارن سود میکنن ورشکست بشه تا مردم ازدستشون نفس راحت بکشن

  • یکی که عین گوسفند کار میکنه
    0

    دولت آشغال من یه دخترمجردم که از بچگی کار میکنم هیچی ام ندارم دولت گفت پول رو ازارزش میندازم منم ترسیدم سکه خریدم الانم پولم از نصف نصف هم کمتر شده که هیچ اعصابم برام نمونده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها