امارات احیای مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی را خواستار شد

امارات فراهم کردن شرایط مناسب برای ازسرگیری مذاکرات دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

امارات احیای مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی را خواستار شد

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در دیدار با فیلیپ لازارینی، کمیسر عالی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) بار دیگر بر پایبندی کشورش به حمایت از این آژانس که نقش بسزایی در تقویت فعالیت‌های آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی دارد، تاکید کرد.

قرقاش در این دیدار بر محوریت حمایت آژانس از پناهجویان فلسطینی جهت "فراهم کردن پایه‌های یک زندگی شرافتمندانه برای آنها" تاکید کرد و گفت: موضع ثابت امارات بر حمایت از مردم فلسطین و مساله آنها در چارچوب اتفاق نظر کشورهای عربی و اصول توافق شده استوار است.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در ادامه بر اهمیت پیشبرد روند صلح و رسیدن به راه‌حل مساله فلسطین بر اساس "عدالت جهانی، لزوم اعتمادسازی متقابل میان دو طرف درگیری، انجام هر گونه تلاشی از سوی طرف‌های مربوط به روند صلح و طرف‌های ناظر برای ایجاد شرایط مناسبی جهت احیای مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی بر اساس اصول توافق شده در راه‌حل دو کشوری" تاکید کرد.

در این دیدار که در دفتر کل وزارت خارجه امارات در شهر ابوظبی برگزار شد، چالش‌های میدانی و انسانی که آنروا به ویژه در سایه تحولات مربوط به کرونا با آنها مواجه است، بررسی شدند.

طبق اعلام خبرگزاری وام، کمک‌های اهدایی امارات به آنروا برای تقویت عملکرد این آژانس برای حمایت از فلسطینی‌ها در بخش‌های آموزش، بهداشت و خدمات اجتماعی از سال ۲۰۱۳ به بیش از ۲۱۸ میلیون دلار رسیده‌است.

امارات که مدعی کمک به فلسطین و آوارگان فلسطینی است اخیرا با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن منافع فلسطینیان، به گفته مسئولان فلسطینی بزرگترین خیانت را به ملت فلسطین کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها