عوارض کار با کامپیوتر و لپتاپ که از آن بی خبرید!

لطفا همین الان از مطالعه این متن دست بردارید و به خودتان نگاهی بیاندازید . ببینید چطور نشسته اید؟

عوارض کار با کامپیوتر و لپتاپ که از آن بی خبرید!

اگر شما هم مثل میلیون ها نفر دیگر با گردن خم و شانه های آویزان پای مانیتور لپتاپ یا کامپیوترتان نشسته اید این متن به دردتان می خورد. در این متن شرح می دهیم که چطور طرز قرارگیری بدن ( پوسچر صحیح) روی تمام جنبه های زندگی تاثیر می گذارد و چگونه رعایت نکات ارگونومی(علم هماهنگی انسان با کار ) و استفاده از محصولات ارگونومیک به بهبود این وضعیت کمک می کند . در این متن نوعی از به نشین (زیرنشیمنی ) شیب دار به شما معرفی می شود که به بهبود الگوی نشستن و در نتیجه رهایی از عوارض نشستن های طولانی مدت کمک می کند . این به نشین طبق آناتومی بدن در ناحیه لگن طراحی شده و نشستن با آن بی اندازه راحت است .

پوسچر بدن تان را درست کنید تا زندگی تان نجات یابد

save your posture , save your life

این جمله واقعا اغراق نیست . شاید شما فکر می کنید که نشستن نادرست به چند ساعت تحمل گردن درد و کمردرد در ساعات کار خاتمه می یابد اما متاسفانه اینطور نیست . نشستن نادرست فشار بسیار زیادی به سیستم اسکلتی عضلانی وارد می کند که می تواند علاوه بر ابتلا به دردهای مزمن، به بیماری های ستون فقرات مثل گوژپشتی، آرتروز، فتق دیسک کمر، فتق دیسک گردن، درد عصب سیاتیک و ده ها مشکل دیگر بیانجامد.

کاهش عملکرد شش ها، کاهش اکسیژن رسانی به مغز، سردردهای گردنی ، افزایش فشار خون، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش عملکرد غدد لنفاوی، افزایش استرس، افسردگی ، کاهش اعتماد به نفس، اختلال در هضم غذا، تکرر ادرار تنها گوشه ای از عوارض نشستن های نادرست است که می توانید این گزارشات علمی را در سایت باراد به تفضیل مطالعه کنید.

نشستن درست چگونه است؟

کمترین فشار به ستون فقرات وقتی وارد می شود که ستون فقرات در شکل طبیعی و S مانند خود قرار گیرد که به آن نشستن درست می گویند. درنشستن درست، لگن راست قرار می گیرد و به طبع آن ستون فقرات با حفظ انحنای طبیعی، راست روی لگن قرار می گیرد. وقتی از حالت ایستاده به نشسته تغییر وضعیت می دهیم لگن گرایش دارد به عقب بچرخد که به دنبال آن ستون فقرات نیز به جلو خم می شود و نشستن نادرست اتفاق می افتد .

زیرنشیمنی های شیب دار چه تاثیری روی بدن می گذارند؟

وقتی روی یک به نشین شیبدار (زیرنشیمنی) می نشینید لگن کمی بالا تر از زانو قرار گرفته و این وضعیت لگن را مجبور می کند راست قرار گیرد. به نوعی امکان اینکه روی یک سطح شیبدار درست بنشینید بسیار بیشتر از نشستن روی سطح صاف است.

دلیل درد نشیمنگاهی هنگام نشستن چیست؟

استخوان های نشیمنگاهی 65 درصد وزن بدن را هنگام نشستن تحمل می کنند و این درحالی است که هر کدام از این استخوانها تنها با 8 درصد سطح صندلی در تماس هستند. می توانید تصور کنید روی این نقطه کوچک چه فشاری وارد می شود؟ دقیقا به همین دلیل هنگام نشستن در ناحیه باسن احساس درد می کنید. بافت های زیر این استخوان ها فشرده می شود و درد شروع می شود. اگر نتوانید جابه جا شوید در عرض چند دقیقه مویرگ های زیر این استخوان ها پاره می شوند و بافت ها آسیب می بینند که به آن زخم بستر می گویند چیزی که متاسفانه در معلولین حرکتی به وفور دیده می شود.

نقش به نشین (زیرنشیمنی) ارتوسیت در کاهش درد نشیمنگاهی چیست ؟

طراحی ارتوسیت در واقع هنر تقسیم متوازن وزن است . این محصول طبق آناتومی بدن در ناحیه نشیمنگاه طراحی شده است و وزن فرد به طور یکنواخت روی صندلی تقسیم می شود تا فشار وارد بر استخوان های نشیمنگاهی کاهش یابد و نشستن راحت و بدون درد گردد. طراحی حفره میانی ، فرورفتگی های ناحیه باسن و ران ها از نکات توجه شده در طراحی این محصول می باشند.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها